اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد دیواندره مطرح کرد

جمع‌آوری 7 میلیارد ریال زکات در دیواندره/ اجرای 32 پروژه عمرانی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد امام خمینی دیواندره از جمع‌آوری 7 میلیارد ریال زکات در سال‌جاری در این شهرستان خبر داد.

جمع‌آوری 7 میلیارد ریال زکات در دیواندره/ اجرای 32 پروژه عمرانی

انور خالدیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: 5 میلیارد و 800 میلیون ریال از این مبلغ زکات مالتجاره و یک‌ میلیارد و 200 میلیون ریال آن زکات فطریه بوده است.

به گفته مدیر کمیته امداد امام خمینی دیواندره، این میزان زکات توسط 230 عامل زکات، شامل 80 روحانی، 50 نفر دهیار و 100 نفر دهیار و شورا در 32 روستای این شهرستان جمع‌‌آوری شده است.

خالدیان با بیان اینکه در زمینه جمع‌آوری زکات نسبت به سال گذشته رشد خوبی در این شهرستان داشته‌ایم، تصریح کرد: میزان کل زکات جمع‌آوری شده در سال گذشته 684 میلیون تومان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته نیز از محل وجوهات زکات جمع‌آوری شده 33 پروژه عمرانی در روستاهای مختلف این شهرستان در حال اجراست.

مدیرکمیته امداد امام خمینی دیواندره افزود: متاسفانه از سال 89 تا کنون با وجود پیگیری‌های جدی دبیرخانه ستاد زکات در زمینه معادل سازی زکات توفیقی حاصل نشده است.

خالدیان از فرهنگ‌سازی به منظور تشویق و ترغیب بیش از پیش مردم برای پرداخت زکات به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد در این حوزه نام برد و گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون اعتباری بالغ بر 20 میلیون تومان در سرفصل‌های مختلف همچون چاپ و نصب پوستر و بنر، اعزام مبلغان زکات به مناطق دور و نزدیک و غیره صرف شده است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی دیواندره از بهره‌مندی 2 هزار و 600 خانواده دیواندره‌ای از خدمات کمیته امداد خبر داد و بیان داشت: کمیته امداد از 800 کودک یتیم نیز در این شهرستان حمایت می‌کند.

به گفته خالدیان، این تعداد یتیم توسط یک‌هزار و 600 حامی نیز حمایت می‌شوند.

وی از مردم شهرستان دیواندره به عنوان مردمی متدین و نوع‌دوست نام برد و گفت: مشارکت مردم این شهرستان در برنامه‌های نوع‌دوستانه و خداپسندانه همواره چشمگیر و قابل تقدیر است.

مدیرکمیته امداد امام خمینی دیواندره همچنین از ایجاد 7 پایگاه ثابت و سیار در جشن نیکوکاری امسال در این شهرستان خبر داد و بیان داشت: ایجاد پایگاه‌ها در مدارس و استفاده از ظرفیت مساجد در قالب طرح مسجد‌محوری از دیگر اقدامات امداد در جشن نیکوکاری در این شهرستان است.

وی در پایان تصریح کرد:‌ در سال گذشته نیز با احتساب مدارس 155 پایگاه ثابت و سیار در جشن نیکوکاری در این شهرستان ایجاد و بیش از 430 میلیون ریال کمک‌های مردمی جمع‌آوری و در راستای رفع مشکلات نیازمندان و محرومین هزینه شده است.

انتهای پیام/79002/ش30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول