اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خبر داد

اجرای 900 پروژه در مناطق روستایی استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: 900 پروژه در مناطق روستایی استان زنجان اجرا شده است.

اجرای 900 پروژه در مناطق روستایی استان زنجان

محمدرضا نهاوندی پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اعتبار هزینه شده در اجرای پروژه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان یک‌هزار و 162 میلیارد ریال اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه‌های عمران روستایی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در هفت عنوان تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، تامین و انتقال آب به منظور توسعه باغات و اراضی شیب‌دار، ایجاد اشتغال خانگی، تقویت زنبورداری، توسعه و احداث دامداری‌های کوچک، توسعه آبزی‌پروری و افزایش انواع ماشین‌ پروژه‌های این سازمان به شمار می‌رود.

* اجرای آبیاری تحت فشار در 1000 هکتار از اراضی کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه میزان تعهدات سازمان برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار طی سال‌جاری 10 هزار هکتار بوده است، اضافه کرد: به دلیل عدم تامین اعتبارات مورد نیاز طرح مذکور فقط در یک‌هزار و 174 هکتار از اراضی اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه میزان تعهدات سازمان جهاد کشاورزی برای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب‌دار استان زنجان یک‌هزار هکتار بوده است، ادامه داد: این طرح در حال حاضر عملی نشده است.

نهاوندی‌پور با بیان اینکه میزان تعهدات سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در زمینه اشتغال خانگی یک‌هزار و 455 مورد بوده است، افزود: در حال اجرای پروژه‌هایی که از محل طرح توسعه کشاورزی تسهیلات دریافت می‌کند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه تقویت 100 مورد زنبورداری در استان زنجان پیش‌بینی شده بود، اضافه کرد: بیش از 150 مورد از واحدهای زنبورداری در استان تقویت شده است.

* توسعه 600 واحد دامداری کوچک در زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از توسعه و احداث 642 مورد دامداری کوچک در استان زنجان خبر داد و گفت: این در حالی است که میزان تعهدات سازمان در این زمینه فقط 350 واحد بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهدات سازمان جهاد کشاورزی در زمینه آبزی‌پروری یک‌هزار تُن بوده است، تصریح کرد: توسعه آبزی‌پروری طی سال‌جاری  بیش از یک‌هزار و 925 تُن برآورد شده است.

نهاوندی‌پور یادآور شد: طی سال‌جاری ظرفیتی بالغ بر بیش از 300 تن آبزی‌پروری در استان زنجان افتتاح شده است.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم عملکرد سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در زمینه آبزی‌پروری به بیش از 2 هزار هکتار برسد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 7 هزار تن آبزی در استان پرورش یافته است.

انتهای پیام/73006/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول