اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های دولتی

مدیران کهگیلویه و بویراحمد با وظایف دیوان عدالت اداری آشنا شدند

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان ارشد دستگاه‌های دولتی و در یک کلاس توجیهی مدیران کهگیلویه و بویراحمد با وظایف دیوان عدالت اداری آشنا شدند.

مدیران کهگیلویه و بویراحمد با وظایف دیوان عدالت اداری آشنا شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز نخستین همایش توجیهی دیوان عدالت اداری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مدیرکل دادگستری این استان، رئیس دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری کهگیلویه و بویراحمد و کلیه مدیران ارشد اجرایی در سطح استان برگزار شد.

امین کریم‌پور در این همایش اظهار کرد: دیوان عدالت‌ اداری از مهمترین تشکلاتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی در راستای اصل 173 قانون اساسی به منظور رسیدگی به شکایات و تظلمات و اعتراضات مردم نسبت به مأموران و ادارات و آئین‌نامه‌های دولتی که خلاف قانون یا شرع یا خارج از اختیارات مقام تصویب کننده بوده زیر نظر رئیس قوه قضائیه تشکیل شده است.

رئیس نمایندگی دفتر دیوان عدالت ‌اداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از زمان تشکیل دیوان عدالت ‌اداری که تنها در تهران مستقر بود بر اساس توجه به این امر مهم در بند ماده 211 قانون برنامه پنج ساله توسعه جمهوری اسلامی ایران ایجاد و راه‌اندازی دفاتر نمایندگی دیوان عدالت‌ اداری در مراکز استان‌ها به تصویب رسید.

این مسئول قضایی در کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توکل بر خداوند منان در سال 90 اولین دفتر نمایندگی دیوان عدالت ‌اداری در استان اصفهان افتتاح شد و متعاقب آن استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سیزدهمین استان کشور اقدام به راه‌اندازی و افتتاح این دفتر با حضور رئیس دیوان عدالت کشور کرد.

کریم‌پور هدف از برگزاری این همایش را تبیین اهداف و وظایف دفاتر نمایندگی بیان کرد و گفت: وظیفه اول این دفتر ثبت پرونده‌ها در سیستم CMS و راهنمایی و معاضدت مردم است از این رو نیاز به مراجعه مستقیم مردم به دیوان نبوده و این مرکز اقدام به ثبت پرونده‌ها پس از معاضدت کامل می‌کند.

وی دیگر وظیفه این نهاد را حل و فصل پرونده‌ها قبل از اقامه دعوی در دیوان با توجه به میزان تعاملات با ادارات مختلف عنوان کرد و گفت: این امر نیازمند همکاری مدیران اجرایی نهادها در چارچوب قانون بوده که انتظار می‌رود این تعامل بیشتر شود.

رئیس دفتر نمایندگی دیوان عدالت ‌اداری در این استان در ادامه خاطرنشان کرد: این نهاد پیگیری اجرای آراء صادره از دیوان می‌باشد چرا که بسیاری از آراء دیوان به دلیل بعد مسافت و وضعیت معیشت مردم در مرحله اجرا و تقاضای صدور اجرائیه متوقف می‌شود و با راه‌اندازی نمایندگی در مراکز استان‌ها اجرای احکام صادره را پس از گذشت مدت مندرج در قانون خواستار است.

ثبت 200 پرونده در دفتر نمایندگی دیوان عدالت کهگیلویه و بویراحمد

کریم‌پور اذعان کرد: از تاریخ راه‌اندازی این نمایندگی در استان تاکنون بیش از 200 پرونده به ثبت رسیده که اهم پرونده‌های ثبت شده پاداش خدمت در مناطق محروم و دهستان‌ها و تبدیل وضعیت استخدامی بوده است.

این مسئول اذعان داشت: به دلیل حساسیت موضوع و توجه و اهتمام ویژه این دفتر، جلسه‌ای با استاندار انجام شد و در پیشنهاد بودجه سال آینده تقاضای پرداخت بخشی از پاداش مذکور را خواستار شدیم.

انتهای پیام/82011/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول