اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای راه‌اندازی تاکنون صورت گرفت

ارجاع 250 پرونده به دیوان عدالت اداری کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: رئیس دفتر نمایندگی دیوان عدالت ‌اداری کهگیلویه و بویراحمد از ارجاع 250 پرونده به دیوان عدالت اداری این استان از هنگام تأسیس تاکنون خبر داد.

ارجاع 250 پرونده به دیوان عدالت اداری کهگیلویه و بویراحمد

امین کریم‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهداف و برنامه‌های دیوان عدالت اداری اشاره و اظهار کرد: وظیفه اول این دفتر ثبت پرونده‌ها در سیستم CMS و راهنمایی و معاضدت مردم بوده از این رو نیاز به مراجعه مستقیم مردم به دیوان نیست و این مرکز پس از معاضدت اقدام به ثبت پرونده‌ها به صورت کامل می‌کند.

رئیس دفتر نمایندگی دیوان عدالت ‌اداری کهگیلویه و بویراحمد وظیفه دیگر این نهاد را حل و فصل پرونده‌ها قبل از اقامه دعوی در دیوان عنوان کرد و گفت: رسیدگی به پرونده‌ها و اقامه دعوی نیازمند میزان تعامل ادارات بوده از این رو همکاری مدیران اجرایی نهادها در چارچوب قانون در این خصوص ضروری است.

وی وظایف دیوان عدالت اداری را رسیدگی به شکایات، تظلمات، اعتراضات شهروندان نسبت به مأمورین واحدهای دولتی، یا آیین نامه‌های دولتی و باز پس‌گیری حقوق آنها عنوان کرد و گفت: دیوان نهادی است که برای آراء صادر شده در مراجع شبه قضایی (مراجع دادرسی خارج از قوه قضائیه) نظارت کرده و به اعتراض‌ها و شکایت‌های مردم در این خصوص رسیدگی می‌کند.

کریم‌پور ایجاد وحدت رویه قضایی را از دیگر وظایف دیوان عدالت ‌اداری عنوان کرد و گفت: به منظور شکایت از آیین‌نامه‌ها و مصوبات دولتی افراد می‌توانند از تصویب‌ نامه‌ها و آیین نامه‌های دولتی که تصور می‌کنند مخالف قانون است، به دیوان عدالت اداری شکایت کند و لازم نیست که شاکی ذی‌نفع باشد.

وی افزود: بلکه هر شخصی صرف‌نظر از شغل، اقامتگاه و موقعیت اجتماعی می‌تواند از مصوبات دولتی (تصویب نامه‌های هیئت وزیران، آیین‌نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های) خلاف قانون به این نهاد قضایی شکایت کند.

رئیس دفتر نمایندگی دیوان عدالت‌اداری به تاریخ راه‌اندازی این نهاد در سطح استان‌ها اشاره و اظهار کرد: در سال 90 اولین دفتر نمایندگی دیوان عدالت ‌اداری در استان اصفهان افتتاح شد و متعاقب آن استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان سیزدهمین استان کشور اقدام به راه‌اندازی و افتتاح این دفتر با حضور رئیس دیوان عدالت کشور کرد.

پرداخت پاداش مناطق محروم در افقی روشن

کریم‌پور خاطرنشان کرد: از زمان راه‌اندازی نمایندگی دیوان عدالت اداری در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 250 پرونده به ثبت رسیده که عمده پرونده‌های ثبت شده پاداش خدمت در مناطق محروم و دهستان‌ها و تبدیل وضعیت استخدامی بوده است.

رئیس دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه خاطرنشان کرد: به دلیل حساسیت امر و اهتمام ویژه این نهاد قضایی طی جلسه‌ای با استاندار این استان مقرر شد پاداش مناطق محروم با توجه به پیش‌بینی لایحه بودجه استان بدون اقامه دعوا در آینده‌ای نزدیک پرداخت ­شود.

انتهای پیام/82011/ح30/پ3003

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول