اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

تحریم‌ها سبب کاهش واردات علم تقلیدی در ایران شد

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یکی از بخش‌های علم و تحقیق بخش علم تقلیدی از جوامع دیگر است، گفت: تحریم‌ها سبب کاهش واردات علم تقلیدی به کشور شد.

تحریم‌ها سبب کاهش واردات علم تقلیدی در ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد‌رضا گلرو ظهر امروز در کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران که در محل دانشگاه بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: نگاه به تغییرات دائم قدرت اثبات می‌کند که ساز و کار به دست آوردن قدرت چیزی جز علم و دانش نیست.

وی منبع قدرت را صاحب علم بودن دانست و ادامه داد: در گذشته قدرت با زر و زور بدست می‌آمد، اما با گذر زمان علم و دانش جایگزین ثروت شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی افزود: علم و تحقیق مؤلفه‌هایی دارد که یک بخش آن علم تقلیدی از جوامع دیگر و بخش دیگر جوامع صاحب قدرت است.

گلرو، تحریم‌ها را فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: تحریم‌ها نوعی فرصت و دارای منفعت‌هایی برای کشور تلقی شده چرا که دشمن اجازه واردات علم تقلیدی و مصرف کورکورانه علوم و فناوری را از ما گرفت که این آرزوی ملت بود.

وی تصریح کرد: شدیدترین تحریم‌ها برای ایران بهترین شاخص است برای اینکه در مسیر درستی حرکت کنیم و الگوبرداری را با چشم باز انجام دهیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها انتظار شغل مناسب را دارند، بیان داشت: طی نتایج تحقیقی که در یکی از استان‌های کشور بین رده سنی راهنمایی تا دکترا انجام شده نشان داده که تنها پنج درصد جامعه مهارت اولیه برای کار کردن را دارند.

این مسئول عنوان کرد: داشتن مهارت‌های اولیه و لازم رکن اصلی برای کاربردی ساختن علم است.

گلرو متذکر شد: شاخص تحصیلات، بسیار بهبود و ارتقا داشته اما تغییرات در نحوه آموزش خیلی کم به نظر می‌رسد و امید است که نتایج کنفرانس بازشناسی الگو و تحلیل تصویر ایران در بیرجند که یک نیاز اساسی است کاربردی و اجرا شود.

انتهای پیام/2248/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول