اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

جزایر سه‌گانه پاره تن ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به روز ملی خلیج فارس گفت: جزایر سه‌گانه پاره تن جمهوری اسلامی ایران است.

جزایر سه‌گانه پاره تن ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا گلرو ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز ایمنی و بهداشت حرفه‌ای در سالن شهید رحیمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: ایمنی و بهداشت حرفه‌ای از عوامل مهم در رشد اقتصادی و رسیدن به حوزه‌های بالای توسعه است.

وی کار شایسته را پایه و اساس تمامی استاندارهای بین‌المللی در حوزه کار دانست و تصریح کرد: کار شایسته آن است که مستقیما در کاهش اثرات زیست محیطی و واحدهای شغلی از طریق کاهش مصرف انرژی و منابع، کاهش آلاینده‌ها، حفظ محیط و احیای اکوسیستم مؤثر باشند.

*سرمایه انسانی بزرگترین ابزار قدرت سازمان‌ها است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی نیروی انسانی را بزرگترین داشته یک سازمان دانست و ادامه داد: سرمایه انسانی بزرگترین ابزار قدرت و برتری برای سازمان‌ها است.

گلرو با اشاره به نگاه ویژه استانداردهای مدیریت کیفیت به نیروی انسانی برای ارتقاء کیفیت مدیریت، آن را عاملی مؤثر و کارآمد در رشد علمی سازمان‌ها دانست و افزود: باید در سازمان‌ها برای آشکار ساختن توان علمی نهان کارکنان تلاش شود.

وی با بیان اینکه کار شایسته کاری است که در آن شاغلان از دستمزد کافی، حمایت‌های حقوقی کافی، آینده شغلی مناسب، معیشت و رفاه مناسب برخوردار باشند، تصریح کرد: به سبب تمامی تلاش‌های انجام گرفته ساز و کار برخی سازمان‌ها هنوز همراه این تغییر اصلاح نشده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اهمیت نگاه پیشگیرانه و تأکید بر  توجه به آن گفت: سالانه در کشور رقم‌های بزرگی خرج اصلاح می‌شود که باید برای اقدامات پیشگیرانه از این امور در راستای کاهش مخارج اصلاحی اقدام شود.

*رویکرد وزارت تعاون مبتنی بر یک نگاه پیشگیرانه در امور است

گلرو رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را مبتنی بر نگاه پیشگیرانه در امور دانست و اظهار امیدواری کرد: در سال جاری با استفاده مناسب از این امور در راستای سلامت کارگران و رشد اقتصادی تلاش شود.

وی با اشاره به شعار سازمان جهانی کار در سال جاری مبنی بر ایمنی و بهداشت حرفه‌ای اظهار داشت: سازمان جهانی کار به اموری نظیر ایجاد اقتصاد کارآمد، توجه به زندگی نیروی کار با نگاه اقتصاد کارآمد، سازوکار با عدالت اجتماعی و محیط زیست برای رسیدن به اقتصاد سبز، گسترش سیستم‌های حمایتی اجتماعی، مشارکت سازمان‌های کارگری و کارفرمایی و بازار کار و تنظیم مکانیزم‌های آن تأکید دارد که باید با نگاه ویژه به این امر در راستای انجام آن تلاش شود.

*هزینه کردن در ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سرمایه‌گذاری سودآور است

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خراسان‌جنوبی هزینه کردن در ایمنی و بهداشت حرفه‌ای را یک سرمایه‌گذاری سودآور دانست و ادامه داد: باید با آموزش و تعامل مثبت در راستای این امر تلاش شود.

گلرو آموزش، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های مبتنی بر ایمنی و بهداشت حرفه‌ای‌ را عاملی مؤثر در رشد اقتصادی دانست.

وی با تأکید بر اینکه حقوق کارگران در حوزه‌های کاری باید مورد توجه و نگاه ویژه کارفرمایان قرار گیرد، یادآور شد: در جامعه کارگری باید بین کارگر خادم و خائن تفاوت قائل شویم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول