اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی:

دستگاه‌های اجرایی در سنوات گذشته عملکرد خوبی داشتند

خبرگزاری فارس: معاون دفتر توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در ارزیابی سنوات گذشته عملکرد خوبی داشتند.

دستگاه‌های اجرایی در سنوات گذشته عملکرد خوبی داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی فاضلی ظهر امروز در کارگاه آموزشی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی عملکرد سال‌های گذشته دستگاه‌های اجرایی میانگین خوبی دارند و این حرکت رو به جلو ارزیابی شده است.

وی افزود: با توجه به مدیریت و منابع انسانی خوب در استان انتظار این است که میانگین امسال بهبود پیدا کند.

معاون دفتر توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی به طرح ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و ادامه داد: این طرح دارای اهمیت است و برای دستگاه‌های اجرایی یک شاخص به شمار می‌رود.

شاخص‌های عمومی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی

فاضلی به شاخص‌های عمومی ارزیابی دستگاه‌های اجرایی اشاره و یادآور شد: استقرار و توسعه دولت الکترونیک یکی از این شاخص‌ها است که از مجموع امتیازها 250 امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد.

وی تصریح کرد: عدالت استخدامی و نظام پرداخت که شامل جذب نیرو از طریق آزمون و اختصاص مجوز‌های استخدامی مناطق کمتر توسعه یافته است یکی دیگر از این شاخص‌ها است که 40 امتیاز را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دفتر توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی از ساماندهی نیروی انسانی به عنوان دیگر این شاخص‌ها یاد کرد و گفت: کاهش سالانه کارکنان در امور غیر حاکمیتی و ورود اطلاعات کارکنان در سامانه karmandiran.ir در قالب این شاخص دارای 80 امتیاز است.

فاضلی اظهار کرد: اصلاح ساختار‌ها و تمرکززدایی دارای 50 امتیاز و استقرار نظام جامع مدیریت عملکرد و ارتقای بهره‌وری با 190 امتیاز از دیگر شاخص‌های ارزیابی است.

وی از نهادینه‌سازی فرهنگ سازمانی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و سلامت اداری به عنوان یکی دیگر از این شاخص‌ها یاد کرد و افزود: میزان ارتقاء سلامت اداری دستگاه، فعال نمودن کمیته‌های ارتقاء سلامت اداری و یا کارگروه مبارزه با رشوه و فساد و رسیدگی به شکایات مردمی در بستر سامد با امتیاز 90، دیگر شاخص است.

معاون دفتر توسعه منابع انسانی استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: توانمندسازی منابع انسانی با 60 امتیاز شامل اجرای دوره‌های آموزشی مدیران، اجرای دوره‌های آموزشی کارکنان و تهیه و ارائه گزارش عملکرد سالانه آموزش است.

فاضلی افزود: خدمت‌رسانی به مردم و شهروند‌مداری با 240 امتیاز از دیگر این شاخص‌ها است که شامل آشنا کردن مردم با حقوق و تکالیف خود، ارتباط مردم و دولت در بستر سامد، ارتقاء میزان رضایت مردم، استقرار میز خدمت و تحقق مصوبات سفرهای استانی هیات دولت می‌شود.

انتهای پیام/69012/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول