اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم خبر داد

پرداخت 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان طارمی

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان طارم از پرداخت 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان طارمی خبر داد.

پرداخت 3 میلیارد ریال وام خودکفایی به مددجویان طارمی

عمران صفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد طارم در زمینه توانمندسازی مددجویان این نهاد پرداخت.

وی با اشاره به اینکه توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد یکی از رویکردهای اساسی کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت این نهاد است، اضافه کرد: یکی از اقداماتی که به صورت جدی توسط این نهاد دنبال می‌شود، توانمندسازی خانواده‌ها از طریق اشتغالزایی برای آنها است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با اشاره به اینکه اشتغالزایی برای مددجویان از طریق اجرای طرح‌های اشتغال عملی می‌شود، افزود: خوشبختانه با بسترسازی صورت گرفته امکان ایجاد شغل برای مددجویان در رشته‌های شغلی مختلف فراهم شده است.

وی با اشاره به برخی از طرح‌های اشتغالزایی اجرا شده توسط کمیته امداد افزود: کشاورزی، دامداری، دامپروری، مشاغل خانگی، صنایع‌دستی و .. از عمده مشاغل ایجاد شده توسط این نهاد است.

صفری با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغالزایی با در نظر گرفتن علاقه‌مندی مددجویان و بر اساس شرایطی که داشتند، اجرایی شده است، تصریح کرد: قبل از اشتغالزایی برای مددجویان استعدادهای آنها شناسایی شده و بر این اساس اقدام به اجرای طرح‌ها می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این نهاد در سال‌جاری اضافه کرد: کمیته امداد با توجه به شعار سال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، اقدامات بسیاری در زمینه اشتغالزایی مددجویان و وارد کردن آنها در چرخه اشتغال انجام داده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم با بیان اینکه تا پایان بهمن امسال 3 میلیارد و 26 میلیون و 500 هزار ریال وام خودکفایی به مددجویان پرداخت شده است، اضافه کرد: این مبلغ وام به 47 مددجوی طارمی پرداخت شده است.

وی در پایان به نظارت بر طرح‌های اشتغال نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه به علت نظارت مستمری که توسط امدادگران صورت می‌گیرد، اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد پایدار بوده و در نهایت موجب توانمندسازی خانواده‌های زیرپوشش می‌شود.

*پرداخت 3.5 میلیارد ریال وام کارگشایی به مددجویان طارمی

مدیر کمیته امداد طارم در ادامه پرداخت وام‌های کارگشایی به مددجویان را از دیگر اقدامات کمیته امداد در راستای توانمندسازی و حل مشکلات فوری آنها عنوان کرد و گفت: سالانه خانواده‌های بسیاری از این نوع خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه تا پایان بهمن ماه امسال نیز 3 میلیارد و 663 میلیون ریال وام کارگشایی به مددجویان پرداخت شده است، اضافه کرد: بر اساس برآورد صورت گرفته این مبلغ در قالب 466 فقره وام به مددجویان پرداخت شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم تصریح کرد: حل مشکلات مالی، بدهکاری، حل مشکلات تحصیلی و ... از موارد پرداخت وام‌های کارگشایی است.

*ارائه بیش از 40 خدمت حمایتی به مددجویان

وی در ادامه به سایر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان این نهاد اشاره کرد و گفت: بر اساس برآورد صورت گرفته سالانه بیش از 40 سرفصل خدماتی و حمایتی در راستای حمایت از خانواده‌های زیرپوشش ارائه می‌شود.

صفری با اشاره به اینکه ارائه خدمات عمرانی به مددجویان از جمله خدمات حمایتی کمیته امداد است، گفت: این موضوع یکی از اولویت‌های کمیته امداد در خدمت‌رسانی به مددجویان است و سالانه بسیاری از خانواده‌ها از این نوع خدمت بهره‌مند می‌شوند.

وی با اشاره به نحوه ارائه خدمات عمرانی تصریح کرد: این نوع خدمات در قالب ساخت، تعمیر، احداث و معرفی خانواده‌ها برای بهره‌مندی از انشعابات رایگان (آب، برق، گاز) و ... ارائه می‌شود.

مدیر کمیته امداد شهرستان طارم همچنین با اشاره به ارائه خدمات تحصیلی، فرهنگی و مشاوره به مددجویان افزود: این نوع خدمات در بخش‌های مختلف و به صورت مجزا به هر یک از گروه‌های تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: خدمات فرهنگی در قالب پرداخت کمک هزینه تحصیل به دانش‌آموزان، تهیه لوازم‌التحریر به آنها، پرداخت کمک هزینه پرداخت شهریه به دانشجویان و ... در بخش دانش‌آموزی و دانشجویی ارائه می‌شود.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه خدمات درمانی و بهداشتی نیز اشاره کرد و گفت: این خدمات در قالب پرداخت کمک هزینه درمان، معرفی مددجویان به بیمه تامین اجتماعی و پرداخت کمک هزینه تعذیه به کودکان زیر شش سال در راستای برطرف کردن سوء تغذیه آنها ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول