اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس زندان جیرفت:

باید شرایط اشتغالزایی مددجویان زندانی فراهم شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره زندان شهرستان جیرفت گفت: باید اشتغالزایی را در زندان‌ها نهادینه و شرایطی را فراهم کرد تا زندانیان واجد شرایط اشتغال در اسرع وقت شناسایی و پس از طی مراحل قانونی در اختیار این بنیاد قرار گیرند.

باید شرایط اشتغالزایی مددجویان زندانی فراهم شود

حسین برشان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: به منظور استفاده از امکانات، ایجاد اشتغال و پر کردن اوقات فراغت مددجویان 4 هزار اصله درخت انگور در اردوگاه علی‌ابن‌ابیطالب (ع) وابسته به بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی استان کرمان واقع در جاده سد شهرستان کشت شد.

وی افزود: برای اشتغالزایی مددجویان با همکاری و هماهنگی این بنیاد کارهای زیادی از جمله پرورش قارچ، مرغ و جوجه، بوقلمون، زنبور و تولید عسل، دام، تولید بلوک، نان خانگی، گلخانه کشت خیار، کشت گندم و ... انجام شده است که تعداد زیادی از مددجویان دارای شرایط در آنها مشغول فعالیت هستند.

نماینده بنیاد تعاون و حرفه‌آموزی استان کرمان با تأکید بر اینکه باید اوقات فراغت زندانی با توسعه اشتغال، حرفه‌آموزی در زندان‌ها و ایجاد ارزش افزوده پر شود، گفت: باید اشتغالزایی را در زندان‌ها نهادینه و شرایطی را فراهم کرد تا زندانیان واجد شرایط اشتغال در اسرع وقت شناسایی و پس از طی مراحل قانونی در اختیار این بنیاد قرار گیرند.

برشان تصریح کرد: باید تلاش کنیم با همکاری رؤسای زندان‌ها و همراهی اداره فنی و حرفه‌ای از طریق انجام آزمون‌های لازم برای زندانیان شاغل موجود کارت مهارت فنی و حرفه‌ای صادر شود و همچنین علاوه بر آن در کنار اشتغالزایی برای زندانیان نظارت کافی نیز وجود داشته باشد تا سبب بازگشت شرافتمندانه آن‌ها به آغوش جامعه شود.

*توجه به ورزش مددجویان در زندان

رئیس زندان جیرفت گفت: ورزش مى‌تواند، حس توجه به قانون و اطاعت از قانون را در افراد به وجود آورد.

حسین برشان ظهر امروز در حاشیه برگزاری مسابقات تنیس مددجویان زندان این شهرستان اظهار داشت: ورزش مى‌تواند حس توجه به قانون و اطاعت از قانون را در افراد به وجود آورد، زیرا در بسیارى از مراحل ورزش، قانون و ضابطه وجود دارد.

وی افزود: ورزش و بازى از تفریحات سالم و سودمند و نشاط انگیز است و در تأمین سلامتى و بهداشت جان و تن بسیار مؤثر است، ورزش بدن را نیرومند و سالم می‌سازد و سلامتى جسم به سلامتى روح انسان کمک می‌کند.

برشان تصریح کرد: اسلام حفظ بدن و تأمین سلامتى آن را از وظایف اولیه هر مسلمانى مى‌داند و براى سلامتى بدن آن قدر ارزش قائل است که آن را در ردیف شناخت دین قرار داده است، اسلام تنها به یک بعد از وجود انسان نمى‌پردازد، بلکه به همه ابعاد وجود و نیازمندى‌هاى انسان توجه دارد.

وی خاطر نشان کرد: این دوره مسابقات ورزشی تنیس روی میز با همکاری اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت ما بین مددجویان برگزار شد و در این دوره از مسابقات هشت تیم از مددجویان به رقابت پرداختند که در پایان از نفرات برتر تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/2655/ح30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول