اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته احسان و نیکوکاری

105 واحد مسکونی به مددجویان در همدان واگذار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر کل کمیته امداد همدان گفت: کمیته امداد استان همدان در هفته احسان و نیکوکاری 105 واحد مسکونی را به مددجویان واگذار می‌کند.

105 واحد مسکونی به مددجویان در همدان واگذار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه‌ اظهار داشت: در آستانه سال نو برنامه هفته احسان و نیکوکاری از 14 اسفند آغاز خواهد شد.

وی ادامه داد: سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی در کمیته امداد امام‌خمینی، استمرار سال جهاد اقتصادی با رویکرد توانمندی، کارآفرینی و تحکیم خانواده نامگذاری شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی همدان در ادامه با اشاره به این‌که برنامه‌های کمیته امداد امام‌خمینی در چهار محور انجام می‌شود، تصریح کرد: این برنامه‌ها در بخش‌هایی چون امور محرومین و زدودن فقر، امور توانمندسازی محرومین، اعتمادسازی و توسعه مشارکت‌های مردمی و امور مدیریتی و تحقیقاتی است.  

وی به حوزه امور محرومین و زدودن فقر اشاره کرد و یادآور شد: در این حوزه ارائه خدمات و پذیرش مددکاری، پرداخت کمک معیشت به مددجویان، کمک به تأمین سلامت نیازمندان، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پرداخت فرانشیز ارائه می‌شود.

ابراهیمی عنوان کرد: کمک به رفع سوء تغذیه، ارائه خدمات حقوقی و اجرای طرح اکرام ایتام از دیگر برنامه‌ها در این حوزه است. 

وی ادامه داد: سرانه مستمری برای یک نفر 40 هزار تومان، برای دو نفر 45 هزار تومان، سه نفر 55 هزار تومان، چهار نفر 60 هزار تومان و پنچ نفر 75 هزار تومان پرداخت می‌شود که در سال‌جاری مبلغ 265 میلیارد ریال مستمری بین خانواده‌های زیر پوشش امداد پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه بیمه 22 هزار نفر مددجوی شهری از خدمات درمانی استفاده می‌کنند که مددجویان روستایی از خدمات بیمه درمانی روستایی برخوردار هستند و در سال‌جاری بیش از 28 میلیارد ریال اعتبارات در این حوزه پرداخت شده است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در استان تعداد 28 هزار نفر حامی ایتام داریم که تعداد 815 یتیم را حمایت می‌کنند و در سال‌جاری تاکنون 67 میلیارد ریال حامیان به ایتام کمک کردند.

وی در ادامه به خدمات حوزه توانمندسازی محرومین اشاره کرد و گفت: در این حوزه بیمه اجتماعی مشمول اشتغال، زنان سرپرست خانوار، پرداخت تسهیلات و وام اشتغال، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، تأمین مسکن نیازمندان و کمک به ازدواج زوج‌های جوان زیر پوشش کمیته امداد امام‌خمینی از مهم‌ترین برنامه‌های این حوزه است.

مدیر کل کمیته امداد همدان تصریح کرد: ازدواج زوج‌های جوان در کمیته امداد امام‌خمینی از سال 71 آغاز شد اما بعدها با نظرسنجی انجام شده خانواده‌های مددجو پرداخت اقلام را بهتر از برگزاری این طرح دانستند و در حال حاضر مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان کمک جهیزیه پرداخت می‌شود اما بنا داریم با کمک خیرین این اعتبار را تا سه برابر افزایش دهیم.

وی ادامه داد: در حوزه توانمندسازی در سال‌جاری مبلغ 552 میلیارد و 490 میلیون ریال پرداخت شده که هشت هزار و 350 مورد وام اشتغال به مبلغ 336 میلیارد ریال پرداخت شده است.

ابراهیمی ادامه داد: 21 هزار مورد کمک و مساعدت بیمه‌های اجتماعی به مبلغ 71 میلیارد ریال، تعداد هفت هزار و 570 مورد وام قرض‌الحسنه به مبلغ 750 میلیارد ریال، دو هزار و 570 مورد کمک هزینه جهیزیه با 14 میلیارد ریال و سه هزار و 800 مورد فعالیت‌های عمرانی با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال به مددجویان پرداخت شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه اعتمادسازی و مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و یادآور شد: شناسایی ظرفیت‌های استان در امداد، امداد محله، مسجدمحوری، مدرسه‌محوری و صنوف محوری جزو برنامه‌های کمیته امداد امام‌خمینی است. 

مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی همدان تصریح کرد: کمیته امداد امام‌خمینی از فناوری‌ها و تکنولوژی روز دنیا از طریق اینترنت، دستگاه‌های POS و فضای مجازی در اطلاع‌رسانی، اعتمادسازی و توسعه مشارکت مردمی ارسال پیام کوتاه برای خیرین، نصب تابلوهای led ، ساخت انیمیشن‌های موضوعی و انعقاد تفاهمنامه با اداره‌های دولتی برای همکاری بیشتر استفاده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان کمک‌های خیرین را شش برابر و افزایش حامیان را به چهار برابر برسانیم و یک درصد از جمعیت کشور را به عنوان امدادیاران معرفی کنیم‌.

ابراهیمی با بیان این‌که در توسعه طرح‌های امداد 44 طرح را در دست اقدام داریم، اظهار داشت: طرح‌های متنوع، متناسب با باورهای اعتقادی و آموزه‌های دینی مردم طراحی شده که با ذائقه مردم سازگار شود.

وی افزود: طرح محسنین برای سالمندان، طرح رضوان برای تأسیس مسکن و طرح کوثر برای تأمین جهیزیه در 44 طرح جدید برنامه‌ریزی شده است.

مدیر کل کمیته امداد امام‌خمینی همدان در ادامه با بیان این‌که میزان 63 میلیارد ریال صدقه در سال‌جاری جمع‌آوری شده است، گفت: زکات جمع‌آوری شده در سال‌جاری 60 میلیارد ریال و از حامیان طرح اکرام ایتام 67 میلیارد ریال اعتبار جمع‌آوری شده است.

وی اظهار داشت: برای درآمدهای سال‌جاری اعتباری بالغ بر 220 میلیارد ریال پیش‌بینی شده که در بخش درآمدهای صدقات پیش‌بینی 37 درصد رشد نسبت به سال گذشته را داریم.

ابراهیمی گفت: تعداد 228 هزار صندوق صدقات در بین خانواده‌ها و مغازه‌ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: میانگین درآمد امداد از بخش صدقات پنج میلیارد و 245 میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی همدان به حوزه امور مدیریتی و تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: در این بخش تکمیل و تجهیز مراکز خدماتی، توسعه کاربردی فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات و برگزاری دوره‌های ضمن خدمت به مدت 20 دوره برای کارکنان این نهاد با 109 هزار نفرساعت که هر کارمند 57 ساعت آموزش دریافت کرده، انجام شده است.

وی به فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و تربیتی کمیته امداد امام‌خمینی پرداخت و اظهار داشت: برگزاری پژوهش و برنامه‌ریزی با عنوان اتاق فکر، تدوین شاخص‌های عمومی و خصوصی ارزیابی عملکرد و اجرای طرح پالایش پروژه‌های مددجویی برای استعدادیابی است.

ابراهیمی تصریح کرد: در سال‌جاری همایش 400 نفری فراخوان مقاله جوان، همایش دانشجویان و طلاب با موضوع سبک زندگی ایرانی و اسلامی، برنامه نظام آموزش خانواده برای یک‌هزار و 250 نفر، ساخت و تجهیز مجتمع فرهنگی و تربیتی فجر از مصوبات سفر دولت به استان و ساختمان مدیریت شهرستان همدان از برنامه‌های مهم برگزار شده است.

وی ادامه داد: اجرای طرح اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر به عهده کمیته امداد امام‌خمینی با توجه به عملکرد خوب این اداره کل در ایجاد اشتغال گذاشته شده است.

ابراهیمی با بیان این‌که امداد استان همدان جزو اداره‌های برتر کشوری است، افزود: در ارتقای سلامت اداری و اجرای طرح‌های ایجاد اشتغال استان رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده که در سال‌جاری بیش از هشت هزار نفر در راستای ایجاد اشتغال و خودکفایی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی به برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و یادآور شد: بیش از یک‌هزار مورد جهیزیه و بیش از یک‌هزار سبد کالایی در بین خانواده‌های بی‌سرپرست و ایتام توزیع خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی همدان ادامه داد: افتتاح آموزشگاه‌های خودکفایی، ویزیت رایگان بیماران در درمانگاه امام‌خمینی، تجلیل از پزشکان طرف قرارداد با امداد و دلجویی از 100 خانواده مددجو در راستای اجرای طرح مفتاح‌الجنه از مهم‌ترین برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری است.  

وی تصریح کرد: در هفته احسان و نیکوکاری در بیش از دو هزار مدرسه و 300 پایگاه امداد در میادین و معابر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی فعالیت می‌کنند.

ابراهیمی در پایان گفت: سال گذشته یک میلیارد و 800 میلیون تومان در هفته احسان و نیکوکاری جمع‌آوری شد و برای سال‌جاری پیش‌بینی 50 درصد رشد کمک‌ها را داریم.

انتهای پیام/89019/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول