اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان خبر داد

رشد 2 برابری اشتغال‌زایی مددجویان / برگزاری جشن خودکفایی 5 هزار خانوار مددجو

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از رشد دو برابری اشتغال‌زایی مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس طی دو سال اخیر نسبت به 32 سال پیش از آن خبر داد.

رشد 2 برابری اشتغال‌زایی مددجویان / برگزاری جشن خودکفایی 5 هزار خانوار مددجو

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد ظهر امروز در دیدار با مدیر شعب بانک صادرات کردستان در سنندج اظهار کرد: تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان زیرپوشش این نهاد با توجه به اسناد بالادستی به ویژه تاکیدات مقام معظم رهبری در کمیته امداد کردستان با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال می‌شود.

به گفته وی، خوشبختانه با تلاش بی‌وقفه تمامی فعالان این عرصه در بدنه خود کمیته امداد و همچنین مشارکت و تعامل بانک‌های عامل در بحث ایجاد اشتغال از شش ماهه دوم سال گذشته تا به امروز توفیقات بسیار خوبی را به دست آورده‌ایم.

وی تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی کردستان طی مدت زمان یاد شده توانسته دو برابر اشتغال‌های ایجاد شده این نهاد در طول 32 سال پیش از آن ایجاد و زمینه توانمندسازی تعداد زیادی از نیازمندان را فراهم کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از رشد 212 درصدی اشتغال‌زایی برای مددجویان از سال گذشته تا کنون خبر داد و گفت: این نهاد در سال گذشته با ایجاد بیش از 10 هزار و 600 فرصت شغلی برای مددجویان و نیازمندان استان موفق به کسب رتبه نخست اشتغال‌زایی در سال گذشته شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: تغییر نگاه مددجویان از دریافت خدمات بلاعوض به سمت ایجاد اشتغال و خودکفایی زمینه را برای توانمندسازی نیازمندان زیرپوشش این نهاد به بهترین شکل فراهم و این مهم با سرعت قابل توجهی در حال انجام است.

* برگزاری جشن خودکفایی 5 هزار خانوار مددجو

وی به برگزاری جشن خودکفایی بیش از 4 هزار و 500 خانوار مددجوی زیرپوشش این نهاد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در آینده نزدیک نیز جشن خودکفایی 5 هزار خانوار دیگر نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه ضمن تقدیر از عملکرد خوب بانک صادرات در پرداخت به‌ موقع تسهیلات به مددجویان در سال گذشته، ابراز امیدواری کرد امسال نیز با تعامل و همکاری بسیار خوب این بانک در استان شاهد ایجاد اشتغال برای تعدادی از مددجویان زیرپوشش و توانمندسازی آنان باشیم.

موسی‌نژاد از اختصاص 16 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی بانک صادرات استان به مددجویان زیرپوشش این نهاد مقدس خبر داد.

وی با بیان اینکه بر اساس تفاهمنامه‌های منعقد شده فی‌مابین اداره‌کل کمیته امداد امام‌خمینی کردستان و بانک‌های عامل در استان بیش از 240 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خرد و 65 میلیارد ریال در زمینه مشاغل خانگی به مددجویان پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: سهم بانک صادرات از این میزان 160 میلیارد ریال است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، تا کنون 100 میلیارد ریال از سهم بانک صادرات اجرا و 60 میلیارد ریال دیگر باقی‌مانده است.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه جدیدی فی‌مابین کمیته امداد و بانک صادرات در مرکز خبر داد و گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه و اجرای مصوبات آن زمینه خوبی برای تحقق اهداف این نهاد مقدس در راستای توانمندسازی بیش از پیش محرومین و نیازمندان جامعه در سطح کشور فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات به صورت ماهانه توسط مدیران بانک و مدیران استانی کمیته امداد به منظور تسریع در روند پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات فرا روی از جمله مصوبات این تفاهم‌نامه جدید است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، مدت زمان پرداخت تسهیلات به محض ارسال پرونده مددجویان به بانک صادرات براساس این تفاهم‌نامه حداقل دو هفته است.

* یارانه مددجویان به عنوان ضمانت وام‌های اشتغال مددجویان

موسی‌نژاد تصریح کرد: براساس این تفاهم‌نامه حساب یارانه‌ای مددجویان زیرپوشش این نهاد به عنوان بخشی از ضمانتنامه وام‌های اشتغال لحاظ می‌شود.

وی دادن دوره تنفس به مشاغل فصلی را از دیگر مفاد این تفاهم‌نامه عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه برخی از مشاغل همچون دامداری و دامپروری جزو مشاغل فصلی است و مددجویان در بازپرداخت اقساط وام‌ها دچار مشکل می‌شوند به صورت شش ماهه و یا یک ساله پرداخت می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با اشاره به کم کاری برخی از شعبات بانک صادرات در پرداخت تسهیلات به مددجویان گفت: شعبه بانک سروآباد با تحقق 50 درصدی تعهدات بسیار مطلوب عمل کرده است.

وی در ادامه خواستار مشارکت بیش از پیش بانک صادرات در جشن نیکوکاری شد و گفت: مشارکت بانک صادرت در بحث ساخت مساجد و خانه برای محرومین که بیشترین درصد آنها را ایتام تشکیل می‌دهند از دیگر انتظارات این نهاد است.

انتهای پیام/79002/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول