اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر اردبیل خبر داد

تخفیف 70 درصدی عوارض برای مددجویان بهزیستی / مناسب‌سازی در دستور کار شهرداری است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر اردبیل گفت: در دور سوم شورا و بر اساس قانون مصوب 70 درصد عوارض در صدور پروانه ساختمانی برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی ارائه می‌شود.

تخفیف 70 درصدی عوارض برای مددجویان بهزیستی / مناسب‌سازی در دستور کار شهرداری است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری در دویست و شصت و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که ظهر امروز با حضور مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در شورای شهر اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: ما در این جلسه از مدیرکل بهزیستی استان دعوت کردیم تا در یک نشست تعاملی بتوانیم ایرادات و اشکالات دو دستگاه را در ارائه خدمات مطلوب به مردم به ویژه قشر محروم و آسیب‌پذیر برطرف کنیم که امیدواریم ماحصل آن رفع مشکلات این اقشار آسیب‌پذیر و محروم باشد.

وی در بیان اهمیت کار خیر‌خواهانه و دستگیری از نیازمندان جامعه خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در کلامی گهر‌بار اعلام کردند که دستگیری از انسان محتاج و نیازمند ثواب و پاداش ده‌ها طواف خانه الهی را دارد که بهزیستی به چنین توفیق ارزشمندی دست یافته و از این نعمت بهره‌مند است.

رئیس شورای شهر اردبیل توجه به اقشار نیازمند را یک ضرورت حتمی توصیف کرد و یادآور شد: در کنار اجر و پاداش اخروی که برای این کار محفوظ است در این جهان نیز سعادت و شادابی ما دستگیری از نیازمندان و کمک به فقراست که می‌تواند به زندگی ما نیز برکت ببخشد.

سرداری گفت:‌ شورای سوم از ابتدای فعالیت‌ سعی کرد برای گروه‌های کم‌در‌آمد به ویژه مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و سایر نهادهای حمایتی هم در ساخت و ساز واحدهای مسکونی‌شان و هم در دیگر عوارض تخفیف ویژه‌ای را ارائه کند که این به صورت عمومی برای همه خانواده‌های زیر‌پوشش در نظر گرفته شد تا حقی از دیگران ضایع نشده و اجحافی صورت نگیرد.

این مسئول عنوان کرد: شورای سوم همیشه نظر مثبت به نامه‌های وارده از خانواده‌های کمیته امداد و بهزیستی داشته و سعی کرده است با ارائه خدمات متنوع دست آنها را گرفته و یاریگر این قشر محروم جامعه باشد که در حقیقت اخلاص در خدمتگزاری نماد و نشانه‌ای از این حرکت غرور‌آفرین است.

رئیس شورای شهر اردبیل بیان داشت: ما در ارائه تخفیفات ویژه سعی کردیم برای خانواده‌ها 70 درصد در مطالباتشان تخفیف ارائه کنیم که رقم آن تا سقف 2.5 میلیون تومان است.

سرداری افزود: در کنار آن ما برای ساخت و سازهای مسکن چه به صورت انفرادی و چه گروهی با متراژ حدود 75 متر‌مربع پروانه رایگان صادر می‌کنیم و تلاش می‌کنیم بر اساس نظر کمیسیون و اعضای شورای شهر حمایت جدی را در این زمینه دامنه‌دارتر کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی تصریح کرد: استقبال از این تخفیف‌ها و دریافت تسهیلات ویژه فوق‌العاده بوده به طوری که ما برای معلولان و مددجویان در واحدهای متمرکز مسکن مهر نیز در صدور پایان کار و همچنین مجوزهای لازم تخفیف ویژه را ارائه کردیم.

رئیس شورای شهر اردبیل حلاوت و شیرینی این خدمتگزاری بی‌منت را واقعی توصیف کرد و ادامه داد: در بحث مناسب‌سازی فضای شهری نیز شهرداری و شورای شهر به جد پیگیر مناسب‌سازی فضاهای عمومی و همچنین ادارات بوده تا برای واحدهای مسکونی سه طبقه بالاتر آسانسور طراحی شود و رمپ‌های ورودی و خروجی نیز برای حرکت معلولان احداث شده و راه‌اندازی شود.

سرداری ابراز داشت: ما به هیچ ‌عنوان پروانه برای سازندگان بنایی که اصول مناسب‌سازی را رعایت نکنند صار نمی‌کنیم و حتی از صاحبان مجموعه‌های عمومی و دولتی خواسته‌ایم در ساختمان‌های تازه ساخت خود این موارد را رعایت کنند تا در رفت و آمد معلولان و مددجویان مشکل خاصی به وجود نیاید.

این مسئول تاکید کرد: در اعتبارات سال آینده شهرداری نیز شورای شهر مناسب‌سازی را در اولویت قرار داده که امیدواریم این مناسب‌سازی در معابر، پیاده‌رو‌ها، پارک‌ها و حتی فضاهای عمومی بیشتر و بهتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در پایان سخنان خود گفت: البته همکاری خوبی را نیز با دبیرخانه مناسب‌سازی شهری اردبیل داریم که در این زمینه با دعوت به آن جلسات سعی می‌کنیم راهکارهای قانونی و پیشنهادات شهرداری و شورا را به نحو مطلوب ارائه کنیم.

انتهای پیام/62007/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول