اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اردبیل خبر داد

تخفیفات شورای شهر به مددجویان بهزیستی با محوریت خانواده

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای شهر اردبیل گفت: شورای شهر و شهرداری اردبیل تخفیفاتی را برای مددجویان بهزیستی و معلولان در نظر گرفته است که این تخفیفات با محوریت خانواده‌ها ارائه می‌شود.

تخفیفات شورای شهر به مددجویان بهزیستی با محوریت خانواده

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،  سالار شاکر ظهر امروز در جلسه شورای شهر اردبیل که با حضور مدیرکل بهزیستی استان اردبیل برگزار شد، اهمیت مناسب‌سازی محیط شهری را یادآور شد و اظهار داشت: در دو سال اخیر به همت شورا و شهرداری اعتبار ویژه‌ای در این زمینه در نظر گرفته شده است که در چهار نقطه شهر در سال 91 طرح مناسب‌سازی عملیاتی خواهد شد که امیدواریم این اجرا به شکل واقعی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مناسب‌سازی‌ها شورای سوم تخفیفات ویژه‌ای را نیز در دستگیری از نیازمندان و مددجویان بهزیستی و معلولان پیش‌بینی کرده که بر همین اساس به نظر می‌رسد کارها و فعالیت‌ها با گستردگی خاص ادامه پیدا کند.

عضو شورای شهر اردبیل گفت: در این تخفیف سعی شده است محوریت خانواده در نظر گرفته شود تا به دور از فرد معلول بتوان خانواده‌ها را بهره‌مند از این مزایا کرد.

اجرای طرح مناسب‌سازی در هر منطقه شهرداری اردبیل / دو پل عابر پیاده مکانیزه در اردبیل نصب می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین معاون شهرداری اردبیل نیز در سخنانی از احداث یک پل مکانیزه در میدان حافظ اردبیل برای تسهیل در تردد معلولان و سایر اقشار جامعه خبر داد و تصریح کرد: البته خود پل نصب شده ولی امکانات راه‌اندازی پله برقی با مشکلات مالی و ارزی از سوی پیمانکار مواجه شده که به نظر می‌رسد هر چه سریع‌تر این پل مکانیزه تکمیل شده و نسبت به راه‌اندازی آن اقدام لازم صورت گیرد.

علی سیفی ادامه داد: امسال در کنار آن دو پل عابر پیاده نیز اجرایی می‌شود که آسانسور 10 نفر برای آن پیش‌بینی شده که انتظار می‌رود با اجرایی شدن آن بتوان خدمات مطلوبی را به معلولان و مددجویان ارائه کرد.

محمدی دیگر معاون شهرداری اردبیل نیز در این جلسه به ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و هم‌سطح‌سازی آنها برای راحتی عبور و مرور  معلولان اشاره کرد و گفت: در کنار آن سرویس‌های بهداشتی و عمومی در پارک‌ها طراحی شده که چند چشمه آن ویژه معلولان خواهد بود تا در صورت نیاز از آن استفاده کنند.

وی در خصوص توانمند‌سازی سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی نیز یادآور شد: در بخش معلولان و ارتقای روابط اجتماعی توجه به سکونت‌گاه‌های غیر‌رسمی جزو اولویت‌ها بوده به طوری که در همین راستا پروژه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است.

معاون شهردار اردبیل ضرورت مناسب‌سازی را نیز در سطح شهر یادآور شد  و عنوان کرد: آنچه که در این زمینه مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد اعتبار ویژه مناسب‌سازی از سوی شورای شهر و شهرداری برای بودجه سال آینده است که امیدواریم در هر منطقه یک مسیر به صورت کامل مناسب‌سازی شده تا از این فضا استفاده لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/62004/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول