اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان خبر داد

پرداخت 22 میلیارد ریال وام توسعه کشاورزی به مددجویان

خبرگزاری فارس: مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان گفت: از محل ستاد توسعه کشاورزی 22 میلیارد ریال وام به مددجویان ماهنشانی پرداخت شده است.

پرداخت 22 میلیارد ریال وام توسعه کشاورزی به مددجویان

ذبیح‌الله غفاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کمیته امداد شهرستان ماهنشان در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش این نهاد اقدامات مختلفی را در طول سال انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه از عمده اقدامات کمیته امداد در راستای حمایت از خانواده‌های زیر پوشش اشتغالزایی برای آن‌ها است، اضافه کرد: اشتغالزایی مددجویان از طریق اجرای طرح‌های مختلف شغلی عملی می‌شود.

با اشاره به اینکه طرح‌های اشتغال کمیته امداد در رشته‌های مختلف شغلی اجرایی می‌شود، افزود: اغلب رشته‌های شغلی که در قالب آن‌ها برای مددجویان اشتغالزایی می‌شود، کشاورزی، مشاغل خانگی، دامداری، صنایع‌دستی و ... است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری اجرای طرح‌های اشتغالزایی در بخش کشاورزی از طریق اعطای تسهیلات به مددجویان از محل ستاد توسعه کشاورزی انجام می‌شود، گفت: از زمان آغاز پرداخت تسهیلات کشاورزی 153 خانوار مددجوی ماهنشانی موفق به دریافت وام در این بخش شده‌اند.

غفاری خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداخت شده به این تعداد خانوار 22 میلیارد و 110 میلیون ریال است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد ماهنشان در زمینه اشتغالزایی مددجویان در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و گفت: از آغاز سال تا پایان دی ماه، 54 فقره وام خودکفایی و اشتغال به مددجویان از محل منابع امداد پرداخت شده است که مبلغ هزینه شده در این راستا 2 میلیارد و 566 میلیون و 710 هزار و 92 ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان در ادامه سخنان خود هدف از پرداخت این نوع وام‌ها را توانمندسازی خانواده‌ها عنوان کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون بسیاری از خانواده‌ها با دریافت تسهیلات اشتغالزایی امداد توانمند شده و از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.

وی همچنین ارائه آموزش‌‌های فنی و حرفه‌ای به مددجویان از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی را نیز از برنامه‌های کمیته امداد در جریان اشتغالزایی به مددجویان ذکر کرد و گفت: اشتغالزایی برای مددجویان آماده به کار و معرفی آن‌ها به مراکز کاریابی نیز از دیگر اقداماتی است که در بحث ایجاد شغل به مددجویان عملی می‌شود.

غفاری همچنین کمک به بازاریابی محصولات مددجویان و تامین فضای کار برای اشتغال ایجاد شده را از دیگر اقدامات این نهاد در بخش اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: همچنین این نهاد مقدس نسبت به بیمه مجریان طرح‌های اشتغال نیز اقدام کرده و از این طریق زمینه خودکفایی و توانمندسازی جامعه هدف را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/73005/ر20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول