اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان:

باغداران در زمان سم‏پاشی از روغن‏ها استفاده کنند

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان با اشاره به سم‏پاشی توسط باغداران گفت: باغداران در زمان سم‏پاشی از روغن‏ها استفاده کنند.

باغداران در زمان سم‏پاشی از روغن‏ها استفاده کنند

سید ‏احمد موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: روغن‏پاشی از جمله روش‏های مناسب برای مقابله با آفات در باغات شهرستان زنجان است.

وی به مقابله با آفات در باغات شهرستان زنجان اشاره کرد و افزود: در بسیاری از مواقع باغداران برای مقابله با آفات از سموم استفاده می‏کنند.

*روغن‏پاشی موجب کاهش استفاده از سموم می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از روغن‌پاشی برای مقابله با آفات را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: استفاده از روغن‏‌پاشی برای مقابله با آفات موجب کاهش سموم در محصولات می‏شود.

وی به انواع روغن اشاره کرد و گفت: روغن‏هایی که برای مقابله با آفات به کارگیری می‏شوند به دو دسته تابستانی و زمستانی تقسیم می‏شوند.

موسوی به روغن‌های تابستانی اشاره کرد و اظهار داشت: این دسته از روغن‏ها سبک بوده و برای استفاده در فصول گرم مناسب هستند.

*روغن‏های تابستانه برای مقابله با موریانه و سیتوویت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان استفاده از روغن های تابستانه را مورد تاکید قرار داد و افزود: این روغن‏ها برای مقابله با آفاتی مانند موریانه‏ها و سیتوویت به کارگیری می‏شوند.

وی به روغن‏های زمستانه اشاره کرد و یادآور شد: این روغن‏ها از دسته روغن‏های سنگین هستند و در فصل زمستان به کار می‏روند.

*به کارگیری روغن ولک جهت مقابله با شپشک‏ها

موسوی روغن ولک را از جمله روغن‏های سنگین نام برد و ادامه داد: نقش این روغن در کنترل برخی آفات مانند شپشک‏ها بر کسی پوشیده نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان شپشک‌ها را دارای مقاومت بالا عنوان کرد و گفت: این آفت با توجه به سپر دفاعی محکم خود زمستان را سپری می‏کند.

وی با تاکید بر استفاده همزمان روغن و سم، خاطرنشان کرد: استفاده همزمان موجب حالت خفگی در اثر پوشش لایه روغن به پوست آفت می‏شود.

* تسهیل نفوذ و جذب سموم حشره‏کش با استفاده از روغن

موسوی ایجاد تلفات عمده در استفاده از روغن‏پاشی را بالا عنوان کرد و افزود: روغن باعث تسهیل نفوذ و جذب سموم حشره‏کش می‏شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زنجان ادامه داد: استفاده از روغن نقش بسزایی در کاهش مصرف سموم و نیز کاهش آلودگی محیط زیست دارد.

وی استفاده به‏جای روغن‏های تابستانه و زمستانه را مورد تاکید قرار داد و گفت: هرگز روغن‏های زمستانه نباید در تابستانه به کارگیری شود.

موسوی به کارگیری مناسب روغن‌ها را حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله مناسب با آفات باید همه موارد ایمنی رعایت شود.

انتهای پیام/73002/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول