اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جهادکشاورزی کرمانشاه:

استان کرمانشاه یک کارگاه بزرگ کشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: اجرای طرح توسعه کشاورزی، استان کرمانشاه را به کارگاه بزرگ کشاورزی تبدیل کرده است.

استان کرمانشاه یک کارگاه بزرگ کشاورزی است

علی‌اشرف منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: تمام سهم استان کرمانشاه در اجرای طرح توسعه کشاورزی در طی شش ماه اول پس از ابلاغ منابع به بانک کشاورزی جذب شده است.

منصوری سهم اعتباری استان را در مرحله نخست 137 میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: 3 هزار و 125 طرح با اشتغال‌زایی 3 هزار و 743 نفر انعقاد قرارداد شده و در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: اجرای کامل طرح توسعه کشاورزی تاثیر به‌سزایی در اشتغال و ارتقاء جایگاه کشاورزی خواهد داشت.

مدیرکل جهادکشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: منابع اجرای مرحله دوم  طرح توسعه کشاورزی در دو بخش با اعتبار 114 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی است.

وی افزود: 860 طرح با نیاز اعتباری 151 میلیارد تومان در این مرحله ارائه شده که بیش از 40 درصد از سهم استان پرونده در اختیار بانک قرار داده شده است.

منصوری با اشاره به واگذاری اراضی در طرح توسعه کشاورزی، خاطرنشان کرد: 7 هزار و 200 هکتار از اراضی عرصه منابع ملی در راستای اجرای فعالیت کشاورزی به‌ویژه توسعه باغبانی اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: در بخش جذب و پرداخت تسهیلات جزو استان‌های نخست و شاخص کشور هستیم.

مدیرکل جهادکشاورزی استان در پایان به برنامه‌های پیش‌روی این اداره کل اشاره کرد و گفت: ایجاد شاخه‌ای در موسسه رازی استان کرمانشاه از مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهوری با هدف انجام تحقیقات دامپزشکی و تولید واکسن تا مرحله نیمه‌صنعتی، ایجاد ایستگاه تحقیقات ملی گیاهان دارویی و احداث ایستگاه تحقیقات محصولات باغی و زراعی ویژه مناطق گرمسیری برخی از برنامه‌های این اداره کل است.

انتهای پیام/2700/ر20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول