اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد خبر داد

اختصاص بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی خلیل‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: با اختصاص 120 میلیارد ریال تسهیلات در سال جاری، بیش از 750 طرح در این شهرستان در دست اجرا است.

اختصاص بیش از 120 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به بخش کشاورزی خلیل‌آباد

علی نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد اظهار کرد: اعتبارات داده شده در چند نوبت به شهرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این شهرستان، در زمینه کشاورزی حرف برای گفتن دارد، افزود: 6 هزار هکتار سطح زیر کشت باغات انگور در شهرستان است که 50 درصد تولید انگور استان خراسان‌رضوی توسط باغداران این منطقه تولید می‌شود.

وی گفت: سالانه از سطح باغات انگور شهرستان خلیل‌آباد، 156 هزار تن انگور برداشت می‌شود، که از 50 درصد این تولید 30 هزار تن کشمش از نوع سبز قلمی تولید و 50 درصد دیگر به مصرف روز و فروش در مرکز کشور و استان و حتی کشورهای همسایه می‌رسد.

نصیری فعالیت کشاورزان را برای 3 هزار و 500 هکتار اراضی زعفران شهرستان مهم دانست و افزود: زعفران‌کاران با تولید 4 کیلو زعفران خشک از هر هکتار در زمان برداشت، 14 تن زعفران برداشت می‌کنند.

وی اظهار داشت: خلیل‌آباد دارای 140 استخر پرورش ماهی و 150 استخر ذخیره آب کشاورزی است؛ این شهرستان آینده درخشانی در بحث کشاورزی و باغداری با توجه به جایگاه اقتصادی آن و از حیث اعتبارات و تسهیلات اختصاص داده شده دارد.

وی انار منطقه را بهترین انار کشور نام برد و افزود: به جهت مبارزه بیولوژیکی با باغات انار، سالانه از سطح 1000 هکتار باغات انار منطقه از هر هکتار، بیش از 26 هزار تن انار برداشت می‌شود.

وی توجه به صنعتی کردن بحث کشاورزی را یادآور شد و اظهار داشت: در حال حاضر چندین مرکز بسته‌بندی، سردخانه، ضبط پسته و کارگاه صنایع پلاستیکی در شهرستان فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد به ضرورت نصب کنتورهای هوشمند توسط دستگاه ذیربط اشاره و افزود: با توجه به افت آب‌های زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند تاثیر زیادی بر کاهش مصرف آب کشاورزی دارد.

وی گفت: ایجاد طرح‌های آبیاری قطره‌ای و ترویج آن در منطقه و نیز ساخت استخرهای ذخیره در منطقه اجرا شده، ولی نصب کنتورهای هوشمند از مصرف غیر ضرور جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه الگوی کشت و توجه به کیفیت بر اساس برنامه استان پیش رفته است، اظهار داشت: از جمله طرح‌های دارای اولویت، ایجاد گلخانه، صنایع بسته‌بندی، پرورش طیور و کارگاه‌های تولید ورمی کمپوست است که  می‌طلبد افراد در قالب تعاونی که تاکید بر کار گروهی است در این زمینه اقدام کنند و از تمهیدات فراهم شده برخوردار گردند.

انتهای پیام/70021/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول