اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

صندوق حمایت از توسعه کشاورزی رباط کریم آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: فرماندار رباط کریم گفت: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در رباط کریم از امروز آغاز به کار کرد.

صندوق حمایت از توسعه کشاورزی رباط کریم آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از رباط کریم، بیژن سلیمان‌پور ظهر امروز در مجمع عمومی موسس صندوق حمایت از توسعه کشاورزی شهرستان رباط کریم اظهار داشت: حمایت از کشاورزان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات باید بیش از گذشته در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توجه به صنعت کشاورزی و رفع دغدغه‌های کشاورزی و استفاده از فناوری‌های جدید در این صنعت می‌تواند ما را در رسیدن به محصولات بیشتر و با کیفیت‌تر کمک کند.

این مسئول با تأکید بر اهمیت و نقش کشاورزی در اقتصاد کشور ادامه داد: کشاورزی پایه و اساس توسعه ملی و استقلال اقتصادی کشور است.

سلیمان‌پور گفت: در این راستا و به منظور حمایت از کشاورزی در این شهرستان امروز صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در این شهرستان راه‌اندازی شد که از امروز کار خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: این صندوق به عنوان پنجمین صندوق استان و دوازدهمین صندوق کشور از امروز آغاز به کار می‌کند.

وی در ادامه سخنان خود به نقش و مشارکت کشاورزان و بهره‌برداران رباط کریمی در تشکیل این صندوق اشاره و خاطرنشان کرد: آورده اولیه کشاورزان منطقه 600 میلیون تومان بود.

فرماندار رباط کریم اظهار داشت: در این راستا دولت نیز به همین میزان کمک بلاعوض کرده و صندوق توسعه کشاورزی رباط کریم با 12 میلیارد ریال سرمایه اولیه از امروز آغاز به کار می‌کند.

وی تأکید کرد: با توجه به وجود قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیار بالایی که کشاورزی شهرستان رباط کریم دارد لذا پیش‌بینی می‌شود امسال تحولات بسیار خوبی را در بخش کشاورزی و در رباط کریم شاهد باشیم.

وی عنوان کرد: در سال‌جاری رشد کمی و کیفی بسیاری در زمینه افزایش اراضی زیر کشت و تولید محصولات کشاورزی رباط کریم رخ داد.

پیگیری‌ها جهت انتقال آب از کانال محمدیه به سه روستا

فرماندار رباط کریم در بخشی دیگر از سخنان خود به پیگیری‌های انجام شده به منظور انتقال آب از کانال محمدیه به سه روستای پایین‌دستی در این شهرستان خبر داد و گفت: با تحقق این مهم، بر میزان زمین‌های زیرکشت شهرستان افزوده خواهد شد.

95 درصد محصولات کشاورزی مورد نیاز در داخل تولید می‌شود

در ادامه این نشست رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز طی سخنانی گفت: با توجه به تولید محصولات کشاورزی در کشور امروز شاهد آن هستیم که 95 درصد از محصولات کشاورزی مورد نیاز در کشور تولید می‌شود.

سیدمحمد موسوی ادامه داد: توسعه و رونق بخش کشاورزی یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب است که توانسته‌ایم با استفاده از دانش خود بسیاری از محصولات کشاورزی را در کشور تولید کرده و در بسیاری از محصولات خودکفا باشیم.

وی با بیان این که تولیدات کشاورزی کشور از ابتدای انقلاب تاکنون چهار و نیم برابر شده است، افزود: هم‌اکنون 95 درصد محصولات مورد نیاز کشاورزی کشور در داخل تولید می‌شود.

موسوی خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی با هدف تسهیل در تخصیص اعتبارات بخش کشاورزی با 51 درصد سهم کشاورزان و 49 درصد سهم دولت به وجود آمده است.

انتهای پیام/2302/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول