اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون روستایی خراسان‌جنوبی خبر داد

ایجاد 3 مرکز فروش مستقیم محصولات کشاورزی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر کل تعاون روستایی خراسان‌جنوبی از ایجاد و راه‌اندازی تعداد سه مرکز فروش مستقیم محصولات کشاورزی در این استان در آینده خبر داد.

ایجاد 3 مرکز فروش مستقیم محصولات کشاورزی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عبدالله رضازاده ظهر امروز در آئین افتتاح نخستین مرکز عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان با اشاره به اینکه هدف مهم شبکه روستایی خدمت‌رسانی به بهره‌برداری منطقه استان است، اظهار داشت: تمامی ماشین‌آلات کشاورزی و خدمات‌دهی از بدو عملیات کشت و کار تا خرید و عرضه محصول با نظارت دقیق تعاونی صورت می‌گیرد.

دغدغه‌های بخش تعاون روستایی بازاریابی و بازار‌رسانی محصولات کشاورزی است

وی از رتبه اول استان در عملکرد تعاون روستایی در کشور خبر داد و افزود: از مسائل مهمی که در شبکه تعاون وجود دارد تجارت و فرآیند خرید و فروش محصول است که در چند سال اخیر متاثر از دلالی‌های واسطه‌ها قرار گرفته است.

مدیر کل تعاون روستایی خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه از دغدغه‌های بخش تعاون روستایی بازاریابی و بازار‌رسانی محصولات کشاورزی است، ادامه داد: با تلاش مسئولان استانی سه مرکز در استان راه‌اندازی می‌شود که امروز افتتاح نخستین مرکز را شاهد هستیم و دو مرکز دیگر در فلکه سوم خیابان مدرس بیرجند و در شهر درح سربیشه ایجاد می‌شود.

رضازاده تصریح کرد: برپایی این چنین مراکز و غرفه‌هایی در سطح استان سبب می‌شود تا محصولات کشاورزان به طور مستقیم خرید و عرضه شود تا از این طریق دغدغه کشاورزان کمتر شود.

اقتصاد دارای سه بعد و جنبه تولید، توزیع و مصرف است

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی در ادامه این مراسم عنوان کرد: اقتصاد دارای سه بعد و جنبه است که تولید، توزیع و مصرف هستند.

مجید امینی با بیان اینکه عملکرد این سه عامل در کنار هم سبب می شود تا اقتصاد رو به پیشرفت و یا ضعف قرار گیرد، اضافه کرد: در بحث توزیع و عرضه کالا و خدمات اگر یک شبکه صحیح و درستی داشته باشیم این سه عامل می‌تواند به خوبی ایفای نقش کند.

وی گفت: امروزه اشکالاتی در بحث توزیع وجود دارد که مجبوریم برای ترمیم آن این برنامه‌ها را پیاده کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: اقدامات نامناسب توسط واسطه‌ها، دلالان و قشر محدودی در امر توزیع مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند و از راهکارهایی که می‌تواند این امر را برطرف کند برپایی بازارچه‌هایی است که بتواند مستقیم جنس را از تولیدکننده دریافت و در اختیار مصرف‌کننده قرار دهد.

امینی متذکر شد: توجه ویژه به این سه عامل می‌تواند کمک خوب و قابل توجهی به اقتصاد استان بکند و این مرکز و دیگر مراکزی که در استان ایجاد می‌شود باید سرلوحه کار خود را حمایت و تعادل مابین تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار دهند تا موفقیت خوبی داشته باشند.

انتهای پیام/69011/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول