اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول صندوق بیمه کشاورزی آبپخش مطرح کرد

عدم پوشش بیمه خدمات کشاورزی در آفات و بیماری‌ها

خبرگزاری فارس: مسئول صندوق بیمه کشاورزی آبپخش گفت: آفات و بیماری‌ها از مواردی هستند که تحت پوشش بیمه خدمات کشاورزی نیستند و اگر کشاورزان در این عرصه‌ها دچار خسارت شوند، رفع خسارت آنها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای نیست.

عدم پوشش بیمه خدمات کشاورزی در آفات و بیماری‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش، مظفر بیژنی‌نیا ظهر امروز در نشست بررسی مسائل و مشکلات کشاورزان در آبپخش اظهار داشت: خدمات بیمه‌ای از مهم‌ترین و موثرترین راهکارهای حمایتی از کشاورزان است و کشاورزان بسیاری از خدمات بیمه‌ای استفاده می‌کنند.

مسئول صندوق بیمه کشاورزی آبپخش خاطرنشان کرد: باید کشاورزان واقعی را شناسایی کنیم و از طریق شناخت کشاورزان واقعی مانع از سوء‌استفاده افراد سودجو از خدمات بیمه شویم.

بیژنی‌نیا بیان داشت: شرکت بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان بوشهر و اداره آبیاری آبپخش از حیث توزیع حق‌آبه نخیلات، شناختی جامع و کامل از کشاورزان منطقه دارد و نقشی مهم و موثر در شناخت کشاورزان برای دریافت خدمات بیمه‌ای می‌تواند ارائه کند.

سند مورد تایید شوراهای شهر و روستا معتبر است

وی اضافه کرد: سندی که مورد تایید شوراهای اسلامی شهر و روستا و اداره جهاد کشاورزی باشد سند معتبر محسوب می‌شود و برای ارائه خدمات بیمه‌ای می‌توان از آن استفاده کرد.

این مسئول اذعان داشت: مراجعه به باغ‌ها به‌منظور تعیین شاخص و انتخاب گزینه تنها در یک مرحله صورت می‌گیرد و در سال‌های بعد مراجعه به کشاورزان و نقشه‌برداری از طریق GPS تنها بنا بر خواسته کشاورزان به دلیل افزایش یا کاهش محدوده باغ و نخیلات صورت می‌گیرد.

مسئول صندوق بیمه کشاورزی آبپخش عنوان کرد: در اندازه‌گیری‌های مجددی که صورت گرفته 100 هزار اصله نخل که وجود نداشته و از خدمات بیمه‌ای بهره‌ می‌برده‌اند، حذف شده که این امر سبب ارائه خدمات مطلوب‌تر و دقیق‌تری بیمه‌ای به کشاورزان می‌شود.

بیژنی‌نیا ابراز داشت: آفات و بیماری‌ها از مواردی هستند که تحت پوشش بیمه خدمات کشاورزی نیستند و اگر کشاورزان در این عرصه‌ها دچار خسارت شوند، رفع خسارت آنها تحت پوشش خدمات بیمه‌ای نیست.

وی تصریح کرد: ممکن است در سال‌های گذشته برخی افراد سودجو با استفاده از ترفندهای مختلف از خسارات بیمه‌ای بهره‌ می‌بردند، ولی در سال جاری نظارتی مضاعف بر این جریان وجود دارد و تاکنون موارد تخلف بیمه‌ای در آبپخش مشاهده نشده است.

انتهای پیام/2451/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول