اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سپاه و جهاد کشاورزی محقق می‌شود

بازیابی 1200 هکتار زمین کشاورزی در حاجی‌آباد هرمزگان

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه حاجی‌آباد گفت: هزار و 200 هکتار از اراضی کشاورزی در این شهرستان توسط بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی بازیابی می‌شود.

بازیابی 1200 هکتار زمین کشاورزی در حاجی‌آباد هرمزگان

اباذر سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاجی‌آباد، اظهار داشت: هزار و 200 هکتار زمین یاد شده که در روستای سید جوذر 13 سال پیش به بسیجیان واگذار شده بود به دلیل اختلافاتی که بین اعضای شرکت تعاونی وحدت سید جوذر بود این زمین‌ها راکد مانده بودند.

وی ادامه داد: بسیج سازندگی جهت رفع محرومیت‌زدایی و ایجاد زمینه برای اشتغال جوانان تصمیم به احیا و بازیابی این زمین‌ها گرفت.

سالاری در ادامه افزود: به همت بسیج سازندگی و جهاد کشاورزی حاجی‌آباد، زمین‌های مذکور که در حوزه شرکت تعاونی روستایی وحدت سید جوذر، قرار دارد برای کشت نخیلات و محصولات کشاورزی همانند گندم، جو، علوفه در نظر گرفته شده است.

این مسئول افزود: آب مورد نیاز این زمین‌های زراعی به وسیله 12 حلقه چاه تأمین می‌شود.

سالاری در ادامه گفت: با احیا این زمین‌ها زمینه اشتغال 150 نفر جوان فراهم می‌شود و این گونه اقدامات علاوه بر توسعه پوشش گیاهی، موجب افزایش درآمد و محصولات کشاورزی می‌شود.

شهرستان حاجی‌آباد واقع در شمال مرکز استان هرمزگان و یکی از شهرستان‌های مهم این استان در حوزه تولید محصولات کشاورزی به شمار می‌رود.

در حاجی‌‌آباد، که همجوار با شهرستان جنوبی استان فارس و کرمان است، محصولاتی متنوعی از جمله گونه‌ای منحصربه‌فرد خرما به نام پیام تولید می‌شود.

حاجی‌‌آباد از نظر جغرافیایی دروازه هرمزگان نیز محسوب می‌شود و این امر شرایط مناسبی را برای صادرات محصولات کشاورزی تولیدی در این شهرستان رقم زده است.

انتهای پیام/88002/و20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول