اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

پرداخت 510 میلیارد ریال مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: مجموع پرداختی مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی تا پایان دی‌ماه امسال بیش از 510 میلیارد ریال بوده است.

پرداخت 510 میلیارد ریال مستمری به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خراسان‌جنوبی

علی‌اصغر محمودی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی ماهانه مبلغی معادل 2 میلیارد ریال بابت بیمه بیکاری به بیمه‌شدگان پرداخت می‌کند.

انجام 18 هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی

وی ادامه داد: مجموع پرداختی مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان خراسان جنوبی تا پایان دی‌ماه امسال در بخش تعهدات کوتاه و بلند مدت مبلغی بالغ بر 510 میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی در ارتباط با وضعیت بازرسی‌های کارگاهی در استان تصریح کرد: تعداد 18 هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی توسط بازرسان تامین اجتماعی انجام شده که به نسبت نرم مصوب معادل 40 درصد افزایش داشته است.

محمودی اضافه کرد: تعداد کارگاه‌های کشف شده تا پایان آذرماه سال جاری بیش از 727 کارگاه بوده که توسط بازرسان تامین اجتماعی شناسایی شده است.

برخی از حمایت‌‌ها و خدمات سازمان تامین اجتماعی جنبه تشویقی دارند

وی افزود: مهم‌ترین موضوع قانون تأمین اجتماعی ارائه خدمات درمانی و پرداخت انواع مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان محسوب می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیان داشت: برخی از حمایت‌‌ها و خدمات سازمان تامین اجتماعی از قبیل کمک هزینه ازدواج و حمایت‌های دیگر که برای جبران بعضی از هزینه‌های زندگی بیمه‌شدگان و خانواده آنها جنبه تشویقی دارند.

محمودی با اشاره به مهم‌ترین تعهدات و خدمات سازمان تأمین اجتماعی گفت: این خدمات شامل حمایت در برابر حوادث، بیماری‌ها و بارداری، مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان، مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری، غرامت دستمزد ایام بارداری، پرداخت هزینه وسایل کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه کفن و دفن است که این تعهدات برابر استانداردهای تعیین شده است.

تاسیس کارگزاری رسمی شماره 11 تأمین اجتماعی در شهرستان بیرجند

وی ادامه داد: این خدمات به وسیله سازمان بین‌المللی کار و سازمان بین‌المللی تأمین اجتماعی تنظیم شده و بالاترین حد این استانداردها را در برمی‌گیرد. 

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از توسعه واحدهای بیمه‌ای در دو شهرستان خوسف و سربیشه خبر داد و متذکر شد: شعبه تأمین اجتماعی شهرستان بشرویه و شعب اقماری در شهرستان‌های خوسف و سربیشه ارتقاء پیدا کرده‌اند.

محمودی با بیان اینکه کارگزاری رسمی شماره 11 تأمین اجتماعی در مرکز استان تاسیس می‌شوند، اذعان داشت: در آینده نزدیک همایشی با مجامع کارگری، کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران، اصحاب رسانه و جراید و همچنین با مقامات ارشد کشوری، استانی و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2248/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول