اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی:

دستمزدهای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی غیرواقعی است

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه دستمزدهای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی غیرواقعی است، گفت: هم‌اکنون 37 درصد از جمعیت خراسان جنوبی زیر چتر بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار دارند.

دستمزدهای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی غیرواقعی است

فرهاد فیروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند با اشاره به آمار بیمه‌شدگان در خراسان جنوبی اظهار کرد: هم‌اکنون 37 درصد از جمعیت خراسان جنوبی زیر چتر بیمه‌ای تامین اجتماعی قرار دارند و این آمار موید میزان اشتغال در استان است.

وی دلایل کاهش بیمه‌شدگان در استان را پایین بودن رونق اقتصادی و اشتغال دانست و افزود: یکی دیگر از دلایل کاهش بیمه‌شدگان در استان این است که افراد زیادی هستند که شغل دارند ولی برای آنها بیمه پرداخت نمی‌شود.

پرداخت مستمری به کارگران ساختمانی

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات سازمان تامین اجتماعی در راستای افزایش تعداد بیمه‌شدگان گفت: فعالیت‌هایی که این سازمان در راستای افزایش بیمه‌شدگان می‌تواند انجام دهد این است که خود مسئولان دولتی باید پیگیر باشند و اینکه کارفرمایان باید به ارزش بیمه توجه کنند و سازمان تامین اجتماعی مسئول است که به طور مرتب بازرسی داشته باشند و کارفرما را توجیه کنند.

فیروزی ادامه داد: هر پروژه و طرحی که در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود باید سبب تولید شغل و اشتغالزایی شود.

وی در ارتباط با شرایط بیمه‌شدن کارگران صنعت ساختمان افزود: کارگران صنعت ساختمان همانند بقیه سایر بیمه‌شدگان خدمات درمانی دریافت می‌کنند و تعدادی که بازنشسته شدند مستمری هم می‌گیرند.

دستمزدهای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی واقعی نیست

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: متوسط حقوق مشمول کسب حق بیمه‌شدگان در سطح کشور 465 هزار تومان است و حقوق‌‌بگیران چه کارگر و چه کارمند برای لیست بیمه آنها عدد 465 هزار تومان ذکر شده که این دستمزد واقعی نیست.

فیروزی بیان کرد: 465 هزار تومان مبنای محاسبه حق بیمه درمان است که مجموع دریافتی حق بیمه شامل سه بخش شده که هفت درصد آن حق کارگر، 20 درصد آن حق کارفرما و قسمت سوم آن بابت هزینه درمانی است.

وی اظهار کرد: مبنای درمان هر خانواده 125 هزار تومان است و متوسط سرانه درمان هر خانواده تامین اجتماعی 41 هزار و 850 تومان است که شامل 4.2 درصد این آمار می‌شود.

سرانه درمانی سازمان تامین اجتماعی پایین است

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: سرانه درمانی سازمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی 9 هزار و 964 تومان است که از سرانه پایه سایر سازمان‌ها پایین‌تر است.

فیروزی گفت: هزینه هر جلد دفترچه 9 هزار و 900 تومان است که با توجه به این سرانه پایین ولی خدمات این سازمان خیلی بیشتر است.

انتهای پیام/2248/غ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول