اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی خبر داد

استفاده 10922 نفر در آذربایجان‌شرقی از بیمه بیکاری / وجود 87 هزار مستمری‌بگیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی تعداد مستمری‌بگیران و کارگران بازنشسته در استان آذربایجان‌شرقی را بالغ بر 87 هزار نفر ذکر کرد و گفت: 10 هزار و 922 نفر در استان از بیمه بیکاری استفاده می‌کنند.

استفاده 10922 نفر در آذربایجان‌شرقی از بیمه بیکاری / وجود 87 هزار مستمری‌بگیر

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نادر فضل‌زاده صبح امروز در نشست مشترک روسای کانون‌های کارگران بازنشسته شهرستان‌های تابعه استان آذربایجان‌شرقی از بازنشستگان به عنوان نورچشمان این سازمان یاد کرد و اظهار کرد: تامین اجتماعی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بیمه‌ای کشور است که با توجه گستردگی مخاطبان و تنوع کاری نقش مهمی را در تحقق عدالت اجتماعی و توسعه پایدار کشور ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی از طریق دو شبکه بیمه‌ای و درمانی به بیمه شدگان اصلی و تحت پوشش خدمات ارائه می‌کند، افزود: اداره کل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی تا پایان آبان ماه سال 91 بالغ بر 605 هزار و 11 نفر بیمه شده شامل 357 هزار و 860 نفر بیمه شده اصلی، 22 هزار و 618 نفر بیمه شده اختیاری، 47 هزار و 15 نفر بیمه مشاغل آزاد، 60هزار و 86 بیمه رانندگان، 67هزار و 796 بیمه قالیبافان، 10هزار و 922بیمه بیکاری، 5 هزار و 727بیمه شدگان توافقی، 32 هزار و 987 بیمه شدگان ساختمانی را تحت پوشش دارد.

آذربایجان‌شرقی 87 هزار مستمری‌بگیر دارد

وی تعداد مستمری‌بگیران و کارگران بازنشسته در استان آذربایجان‌شرقی را بالغ بر 87 هزار نفر ذکر کرد و گفت: تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی از رقم 287 هزار و 496 نفر در سال 84 با رشد 107 درصدی به 594 هزار و 89 نفر در سال 91 رسیده است همچنین در این مدت تعداد بیمه شدگان اصلی و تبعی از یک میلیون و 149 هزار و 984 نفر به یک میلیون و 660 هزار و 587 نفر افزایش یافته که بر این اساس مجموع گسترش بیمه‌ای نسبت به جمعیت استان آذربایجان‌شرقی به رقم 45 درصد رسیده است.

فضل‌زاده در ادامه بر لزوم وصول حق بیمه به معنای واقعی و شناسایی کارگاه‌های زیرزمینی به منظور ارتقای توان مالی سازمان تامین اجتماعی تأکید کرد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با برعهده داشتن وظیفه اجرا، تعمیم و گسترش انواع بیمه‌های اجتماعی در چارچوب قوانین و با رعایت اصل ورودی‌ها و خروجی‌ها نقش اساسی در پشتیبانی و صیانت از نیروی و بهبود مناسبات اجتماعی و اقتصادی در فرآیند توسعه کشور و هماهنگ با نظام اجتماعی ایفا می­کند.

مطالبات تامین اجتماعی آذربایجان شرقی 161 میلیارد تومان اعلام شد

وی به مطالبات سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی  اشاره کرد و گفت: تا پایان اسفند سال 90 بیش از 161 میلیارد تومان مطالبات سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی را تشکیل می‌داد که از این رقم حدود 93 میلیارد تومان مربوط به اصل  بدهی و67 میلیارد تومان مربوط به جرایم بوده که با بخشنامه بخشودگی اخیر حدود 12 میلیارد تومان از جرایم کسر شده است.

فضل‌زاده با اشاره به اینکه مبالغی برای تامین یکساله حقوق مستمری بگیران ذخیره سازی شده است گفت: با این اقدام تلاش شده اگر احیانا مشکلی پیش آید حقوق بازنشستگان از آن محل پرداخت شود.

وی به مشکل بیمه تکمیلی بازنشستگان اشاره کرد و گفت: متاسفانه کانون‌ها در این زمینه متفاوت عمل می‌کنند که این موضوع به نمایندگی بیمه و کانون‌ها بر می‌گردد که امیدواریم با تعاملات سازنده و از طریق هماهنگی با کانون استان‌ها این مشکلات رفع شود تا کارها سریع‌تر انجام شود.

فضل‌زاده به بحث اصلاح قانون تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: باید از این فرصت برای بهبود ارایه خدمات و به روز رسانی قوانین و متناسب با نیاز جامعه استفاده شود و در این راستا در سطح استان کمیته کارشناسی برای ارائه نظرات تشکیل شده که از کانون‌های کارگران بازنشسته می‌خواهیم که پیشنهادات خود را به این کمیته ارائه دهند تا نسبت به ارسال آن به دفتر حقوقی سازمان تامین اجتماعی اقدام شود. 

انتهای پیام/60002/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول