اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام:

82 هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی ایلام است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: 82 هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی ایلام است.

82 هزار بیمه شده اصلی زیر پوشش تامین اجتماعی ایلام است

علی‌حسن جوزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی استان ایلام در قالب یک ستاد اداره کل و هشت شعبه در شهرستان‌ها و سه شعبه اقماری در بخش‌ها و یک مرکز بایگانی راکد به مردم و بیمه‌شدگان استان ایلام خدمات ارائه می‌کند.

وی ادامه داد: این سازمان در استان با داشتن 161 نفر پرسنل به 82 هزار نفر بیمه شده اصلی و 6 هزار و 623 نفر مستمری‌بگیر خدمات ارائه می‌دهد.

این مسئول اضافه کرد: در مجموع این سازمان با احتساب خانوارهای افراد تحت پوشش به 230 هزار و 628 نفر خدمات ارائه می‌کند.

* یک‌سوم جمعیت استان ایلام از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مندند

جوزیان تصریح کرد: در حال حاضر یک‌سوم جمعیت استان ایلام یعنی 62 درصد جمعیت شهری و 38 درصد جمعیت کل استان ایلام از حمایت‌های تامین اجتماعی برخوردار هستند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: اکنون نسبت پشتیبانی و یا ضریب وابستگی که از تقسیم تعداد بیمه‌‌شدگان به مستمری‌بگیران به دست می‌آید، 14 به یک است.

وی ادامه داد: طی 10 ماه ابتدای سال 19 هزار و 252 نفر به بیمه‌شدگان اصلی و تبعی معادل 10 درصد، به جمعیت بیمه‌شدگان اضافه شده است.

* 2900 مستمری‌بگیر به جمعیت مستمری‌بگیران ایلام افزوده شد

این مسئول اضافه کرد: در این مدت نیز 2 هزار و 900 نفر به جمعیت مستمری‌بگیران اصلی و تبعی افزوده شده است که این رقم نیز معادل 15 درصد جمعیت آنان است.

جوزیان تصریح کرد: مقایسه این دو شاخص حاکی از آن است که روند رشد مستمری‌بگیران بیش از بیمه‌شدگان بوده و تداوم چنین مسئله‌ای برای یک سازمان بیمه‌گر مانند تامین اجتماعی زنگ خطری است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بیم آن می‌رود که در آینده تعادل منابع و مصارف به هم خورده و مصارف بر منابع پیشی گیرد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری حقوق تمام مستمری‌بگیران به میزان 18 درصد افزایش یافته است که جای تقدیر دارد.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر تمام احکام حقوقی آنان از سوی کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام صادر شده است.

* مابه‌التفاوت افزایش حقوق مستمری‌بگیران به حساب آنان واریز شد

جوزیان تصریح کرد: مابه‌التفاوت ناشی از افزایش حقوق این افراد نیز به حساب آنان واریز شده تا از آن بهره‌مند شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیز 350 میلیارد ریال بابت انواع خدمات 20گانه تامین اجتماعی به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت نیز در مجموع 159 هزار و 317 جلد دفترچه درمانی تامین اجتماعی در ایلام صادر شده است.

این مسئول اضافه کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه نیز بخشی از کارفرمایان کارگاه‌های کوچک صنفی، مشمولان ماده 103 قانون برنامه چهارم توسعه و مشمولان بند و ماده 80 قانون برنامه پنجم توسعه و ... بالغ بر 235 میلیارد ریال از معافیت حق بیمه سهم کارفرما برخوردار شده و این میزان به حساب بدهی دولت منظور شده است.

جوزیان تصریح کرد: در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی قانون بخشودگی جرائم به خوبی در استان ایلام اجرایی شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: امسال در مجموع هزار و 931 کارفرما به شعبه مراجعه و وضعیت بدهی خویش را تعیین تکلیف کردند.

وی ادامه داد: از این تعداد یک‌هزار و 129 نفر به صورت یکجا بدهی خود را به اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام پرداخت کردند.

* 8 میلیارد ریال از بدهی کارفرمایان ایلامی بخشوده شد

این مسئول اضافه کرد: در مجموع رقمی معادل 8 میلیارد ریال از بدهی آنان توسط اداره کل تامین اجتماعی استان ایلام مورد بخشش قرار گرفت.

جوزیان تصریح کرد: مابقی افراد که 802 نفر هستند درخواست پرداخت به صورت اقساطی داشتند که مورد موافقت قرار گرفت. 

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: این سازمان برنامه‌های مختلف دیگری از جمله ایجاد شعبه جدید در شهرستان ملکشاهی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: اکنون مجوز شعبه جدید ملکشاهی با 11 ردیف تشکیلاتی اخذ شده که برای شروع، ساختمان مناسبی برای آن اجاره شده است.

انتهای پیام/2246/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول