اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 9 ماه امسال

504 رای در کمیسیون پزشکی بدوی مدیریت درمان صادر شد

خبرگزاری فارس: رئیس و کارشناس ارشد کمیسیون‌های پزشکی و طب کار مدیریت درمان تامین اجتماعی استان یزد از صدور 504 رای در کمیسیون بدوی این مدیریت خبر داد.

504 رای در کمیسیون پزشکی بدوی مدیریت درمان صادر شد

محمد شفیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد در مورد کمیسیون‌های پزشکی مدیریت درمان استان یزد که در مرکز تخصصی درمانی حضرت امیر(ع) یزد مستقر هستند، اظهار داشت: کمیسیون‌های پزشکی شامل سه دسته بدوی، تجدید نظر و کمیسیون پزشکی حرف و مشاغل آزاد هستند.

وی افزود: در 9 ماهه سال‌جاری در کمیسیون پزشکی بدوی 504 رای صادر و در تجدید نظر نیز 50 پرونده رسیدگی و منجر به صدور رای شده است همچنین در کمیسیون مشاغل آزاد نیز در این مدت 3 هزار و 459 متقاضی بیمه مشاغل آزاد مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

شفیعی عنوان کرد: کمیسیون مشاغل آزاد با توجه به مراجعان معرفی شده از شعب بیمه‌ای، در حال حاضر هر روز به جز ایام تعطیل،کمیسیون پزشکی بدوی نیز هفته‌ای دو تا سه روز و کمیسیون تجدید نظر هفته‌ای یک روز برگزار می‌شود که در مورد دو کمیسیون بدوی و تجدیدنظر، بر اساس تعداد پرونده‌های وصولی، تعداد روزهای فعالیت قابل افزایش است.

رئیس و کارشناس ارشد کمیسیون‌های پزشکی و طب کار تامین اجتماعی استان یزد گفت: از دیگر حمایت‌های سازمان تامین اجتماعی در تعهدات کوتاه مدت، پرداخت غرامت ایام بیماری است که در زمان بیماری بیمه‌شدگان، چه سرپایی و چه بستری با ارائه گواهی پزشک معالج به شعب بیمه‌ای و ارجاع به پزشکان معتمد سازمان و یا شوراها و کمیسیون‌های پزشکی انجام می‌شود.

شفیعی خاطرنشان کرد: بر اساس قوانین تامین اجتماعی، بیمه شده مکلف است ظرف یک هفته از تاریخ شروع استراحت پزشکی به مراجع ذکر شده برای رسیدگی مراجعه کرده و با ارائه مدارک مورد نیاز، نسبت به برقرای غرامت دستمزد ایام مدت بیماری اقدام کند.

سرپرست مرکز تخصصی درمانی حضرت امیر(ع) یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات قابل ارائه در این مرکز اظهار داشت: مرکز تخصصی حضرت امیر(ع) یزد با تخصص‌های داخلی، اطفال، زنان و زایمان، پوست، گوش و حلق و بینی، اورولوژی، چشم،جراحی عمومی و فوق تخصص‌های روماتولوژی و گوارش و اطفال به مردم یزد خدمات‌رسانی می کند.

شفیعی خاطرنشان کرد: روزانه بالغ بر 500 بیمار از یزد به پزشکان عمومی و متخصصان این مرکز مراجعه کرده و خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: در این مرکز علاوه بر تخصص‌های ذکر شده، پزشکان عمومی، واحد دندانپزشکی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی نیز مشغول ارائه خدمت هستند که برخی از این واحدها علاوه بر مراجعین طب کار، به سایر بیماران نیز خدمات‌رسانی می‌کنند.

سرپرست مرکز تخصصی درمانی حضرت امیر(ع) یزد عنوان کرد: این مرکز از ابتدای سال 1385 از درمانگاه قبلی مستقر در میدان بعثت یزد به محل فعلی واقع در بلوار 17 شهریور منتقل شد که ساختمان فعلی با زیر بنای بیش از 4 هزار متر مربع توسط سازمان تامین اجتماعی برای درمانگاه احداث شده است.

وی یادآور شد: با انتقال کمیسیون‌های پزشکی از کارافتادگی استان به این محل، پاسخگوی مراجعان متقاضی از کار افتادگی معرفی شده از شعب تامین اجتماعی نیز هستیم.

شفیعی با اشاره به آمار خدمات ارائه شده در 9 ماهه  سال‌جاری به مراجعه کنندگان این مرکز اظهار داشت: در این مدت پزشکان عمومی 67 هزار و 451 بیمار، دندانپزشکان 6 هزار و 153 بیمه شده، پزشک طب کار 9 هزار و 784 بیمار و در درمانگاه نیز 31هزار و 898 نفر از بیمه شدگان تامین اجتماعی مورد معاینه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/2464/ر30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول