اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

بستری‌ 6 هزار بیمار در مرکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از بستری شدن‌ 6 هزار و 313 بیمار در مرکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد.

بستری‌ 6 هزار بیمار در مرکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، فرزاد فیروزی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تشریح عملکرد تامین اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش درمان از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، اظهار کرد: بخش درمان سازمان تامین اجتماعی کشور از برترین بیمه‌های درمانی است.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی استان یک بیمارستان با 32 تخت‌خواب دارد، گفت: تعداد تخت‌های فعال این بیمارستان 52 تخت است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: یک درمانگاه سطح یک در قاین، فردوس و نهبندان فعال است.

*ارائه بیش از 798 هزار خدمت در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان

فیروزی با اشاره به اینکه در سال گذشته نزدیک به 798 هزار و 862 مورد خدمت در مراکز درمانی ملکی به طور مستقیم انجام شده است، گفت: نزدیک به یک‌میلیون و 415 هزار مورد خرید خدمت غیر مستقیم از مراکز درمانی دیگر نیز صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: 40 درصد این خدمت‌ها از طریق مراکز درمانی ملکی و 60 درصد از طریق مراکز درمانی دیگر خریداری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی خراسان جنوبی خدمات خوبی را دریافت می‌کنند، افزود: به طور متوسط هر بیمه شده در استان پنج نوبت از تامین اجتماعی خدمت گرفته است که این رقم نسبت به میانگین کشوری دو نوبت بیشتر است.

فیروزی با اشاره به اینکه نزدیک به 248 هزار نفر از خدمات ویزیت عمومی در مراکز درمانی ملکی در استان استفاده کرده‌اند، گفت: 35 هزار و 500 نفر از خدمات پزشکان متخصص، 14 هزار نفر از خدمات مامایی، 16 هزار و 950 نفر از خدمات دندانپزشکی و 230 هزار و 500 نفر از خدمات دارویی استفاده کرده‌اند.

وی مجموع بیماران مراجعه‌کننده به آزمایشگاه‌های ملکی در استان را 40 هزار و 500 مورد دانست و یادآور شد: برای این تعداد بیمار نزدیک به 256 مورد خدمت انجام گرفته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از بستری‌ شدن 6 هزار و 313 بیمار در مرکز درمانی ملکی تامین اجتماعی استان خبر داد و افزود: از این تعداد بیمار نزدیک به 4 هزار و 347 مورد عمل جراحی قرار گرفته‌اند و متوسط اشغال تخت‌های بیمارستان شهید رحیمی بیرجند 80 درصد بوده است.

فیروزی با اشاره به اینکه بیمارستان 96 تختخوابی بیرجند 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: با راه‌اندازی آن خدمات درمانی صندوق، توسعه و ارتقا می‌یابد و فاز نخست این پروژه که 14هزار متر مربع زیربنا دارد نزدیک به 9 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: بر اساس پیشرفت پروژه نزدیک به 50 درصد از اعتبار فاز نخست اختصاص داده شده و امید است تا پایان سال آینده شاهد افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی بیرجند باشیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی بر استفاده صحیح از دفترچه درمانی تاکید کرد و گفت: استفاده من غیر حق از دفترچه درمانی جایز نبوده و در صورت سوء استفاده، صاحب دفترچه از نظر شرعی و قانونی مسئول و پاسخگو است.

فیروزی با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به 78 نفر جذب نیرو در بخش درمانی تامین اجتماعی استان داشته‌ایم، افزود: در سال گذشته نزدیک به 115 نفر ساعت در بخش درمان خدمات آموزشی صورت گرفته است.

وی به اجرای طرح پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح پزشک خانواده مراجعه سرپایی مردم کاهش پیدا می‌کند که این مورد نیاز به اطلاع‌رسانی دقیق رسانه‌ها دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی مدیریت مصرف خدمات درمانی در بخش سرپایی را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: رسانه‌ها باید نسبت به فرهنگ‌سازی این مقوله مهم تلاش بیشتری داشته باشند.

فیروزی مصرف زیاد داروها را در استان بسیار زیاد دانست و گفت: در مصرف آنتی‌بیوتیک در کشور و خراسان جنوبی مردم رکورددار هستند که باید بیشتر در این مورد توجه شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول