اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی خبر داد

۱۸میلیارد تومان مطالبات معوق تامین ‌اجتماعی خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از وجود ۱۸ میلیارد تومان مطالبات معوق تامین ‌اجتماعی استان خبر داد.

۱۸میلیارد تومان مطالبات معوق تامین ‌اجتماعی خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سید علی‌اصغر محمودی ظهر امروز در نشست خبری که به منظور تبیین عملکرد تامین اجتماعی خراسان جنوبی برگزار شد، رویکرد تامین اجتماعی را بر پایه صیانت از حقوق بیمه‌شدگان و تلاش در راستای توسعه عدالت اجتماعی دانست.

وی اظهار کرد: بیمه‌ها پس از انقلاب صنعتی تغییر شکل داده است و با طی کردن سیر تکاملی خود در سال 54 قانون تامین اجتماعی تصویب شد و هم‌اکنون پاسخگوی بخش قابل توجهی از مطالبات مردم است.

مدیر‌کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی خدمات فراوانی را برای مردم در دستور کار خود دارد، گفت: تامین اجتماعی علاوه بر تعهدات بلندمدت و کوتاه‌مدت، خدمات درمانی را به دو شکل مستقیم به صورت رایگان و غیرمستقیم در قالب عقد قرارداد با مراکز درمانی به بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی ارائه می‌کند.

محمودی با بیان اینکه تامین اجتماعی آرامش خاطر، امنیت شغلی، محبت و نوع‌دوستی را در راستای تحقق اصل 29 قانون اساسی در کشور گسترش داده است، افزود: با توجه به این هدف نزدیک به 34 میلیون نفر از جمعیت کشور زیرپوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

*ارائه 20 نوع خدمت برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی

وی ادامه داد: تامین اجتماعی در کشور نزدیک به 20 نوع خدمت را برای مردم انجام می‌دهد که این خدمت‌ها از تعهدات بلندمدت مانند بازنشستگی تا تعهدات کوتاه‌مدت مانند مقرری بیمه بیکاری و بارداری را شامل می‌شود.

مدیر‌کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی بیمه‌شدگان اصلی و تبعی در کشور را 30 میلیون نفر دانست و افزود: نزدیک به 4 میلیون نفر مستمری‌بگیر اصلی و تبعی در کشور زیرپوشش تامین اجتماعی هستند.

محمودی فلسفه وجودی تامین اجتماعی را یک اندیشه الهی و انسانی دانست و گفت: خدمت به خلق و سودرسانى به مردم عامل ارزشمندى به شمار آمده و تلاش انسان‌های معتقد به خدا در هر موقعیت و درجه‌اى معطوف خدمت به همنوعان است.

وی به جمعیت 640 هزار نفری خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 234 هزار نفر در خراسان جنوبی زیرپوشش خدمات و حمایت‌های تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این تعداد افراد زیرپوشش تامین اجتماعی استان نزدیک به 77 هزار نفر بیمه‌ شده اصلی، 141 هزار نفر بیمه شده تبعی، 7 هزار نفر مستمری‌بگیر اصلی و 8 هزار نفر مستمری‌بگیر تبعی در خراسان جنوبی هستند.

محمودی با بیان اینکه نزدیک به چهار شعبه مادر در شهرستان‌های بیرجند، نهبندان، قاین و فردوس داریم، خاطرنشان کرد: 10 شعبه اقماری در شهرهای بشرویه، سرایان، نیمبلوک، خضری، شوسف، سربیشه، درمیان، آرین‌شهر، حاجی‌آباد و خوسف فعال است.

وی توسعه واحدها در تامین اجتماعی استان را یکی از برنامه‌های مهم سازمان دانست و افزود: در این راستا فعالیت‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیر کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: ایجاد کارگزاری تامین اجتماعی در بیرجند، ارتقای شعبه نهبندان از تیپ پنج به چهار و ارتقای شعبه اقماری بشرویه به تیپ پنج در دستور کار تامین اجتماعی استان است.

محمودی فعالیت‌های تامین اجتماعی خراسان جنوبی را قابل توجه دانست و گفت: احداث فاز دوم شعبه تامین اجتماعی بیرجند، عملیات ساختمانی بیمارستان 96 تختخوابی بیرجند، ارتقای بخش نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، صدور حساب بیمه‌شدگان در مهلت مقرر، ایجاد پایگاه سیار مشاوره و اطلاع‌رسانی خدمات تامین اجتماعی استان، برگزاری آزمون استخدامی و همایش با کانون بازنشستگان از اقدامات صورت گرفته در این سازمان است.

وی مشکل بزرگ در تامین اجتماعی استان را انباشت مطالبات دانست و افزود: تامین اجتماعی خراسان جنوبی نزدیک به 18 میلیارد تومان مطالبات معوقه دارد.

مدیر‌کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: از این مقدار مطالبات در سال 91 نزدیک به یک ‌میلیارد و 200 میلیون تومان وصول کرده‌ایم که نیاز به اطلاع‌رسانی بیشتر در این مورد وجود دارد.

محمودی با بیان اینکه بخش اعظمی از منابع صندوق مربوط به بیمه‌ها است، ادامه داد: از 27 درصد حق بیمه نزدیک به 9 درصد به صندوق درمان و سه درصد به صندوق بیکاری واریز می‌شود.

وی توجه به جوانب روحی بیماران را در مقوله درمان مورد تاکید قرار داد و افزود: سزاوار است انسان مریض از تمام جوانب مورد عنایت، مهربانى و مدارا قرار بگیرد.

مدیر‌کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی از 12 درصد کاهش منابع در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید نسبت به بحث تامین اجتماعی و بیمه‌شدگان اطلاع‌رسانی درست و دقیقی انجام دهند.

محمودی تجهیز و راه‌اندازی ساختمان جدید شعبه قاین، توسعه فضای فیزیکی شعبه بیرجند، استقرار و افتتاح شعب اقماری خوسف و سربیشه را از جمله اقدامات اداره کل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در چهار ماه نخست سال جاری عنوان کرد.

وی توسعه خدمات صندوق و افزایش دامنه تعهدات و خدمات را مستلزم حمایت دولت دانست و افزود: حضور آگاهانه و فعال کانون‌های بازنشستگی در میادین تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی یک امر ضروری برای صندوق تأمین اجتماعی است و تعامل موثر کانون‌ها با مراجع برون‌سازمانی و درون‌سازمانی سبب حل مشکلات موجود، صیانت و ارتقای جایگاه صندوق می‌شود.

انتهای پیام/ز10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول