اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی:

جلوگیری از هدررفت منابع عامل مهم اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری فارس:وزیر اسبق رفاه و تامین اجتماعی گفت: جلوگیری از هدررفت منابع عامل مهم اقتصاد مقاومتی است

جلوگیری از هدررفت منابع عامل مهم اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز کاظمی بعد از ظهر امروز در همایش جهاد ملی اثرزدایی از تهاجم اقتصادی در سایه تولید ملی اظهار کرد: امروزه که بحث‌های زیادی در خصوص اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود و به عبارتی بازار اینگونه بحث‌ها داغ است باید عنوان کنم که تحقق این طرح مستلزم یک همت و تلاش همگانی و یکی از مهم‌ترین ویژگی آن بحث اعتماد عمومی است و دولت و حکومت باید به این اعتماد تکیه کنند.

وی تصریح کرد: طرح مبحث اعتماد عمومی به تنظیم دستورها و برنامه‌ها در یک مجموعه‌ای نظیر بنگاه اقتصادی و در کلان آن به کشور برمی‌گردد، به این معنی که می‌تواند در بازار کسب و کار خود را نشان بدهد.

کاظمی گفت: اگر در تصمیم‌ها آینده‌نگری و ثبات وجود داشته باشد، در رونق کسب و کار موثر بوده و می‌تواند رونق اقتصادی را برای کشور به ارمغان بیاورد. 

وزیر سابق رفاه و تأمین اجتماعی در مورد اقتصاد مقاومتی گفت: با استفاده از ابزارهای علمی اقتصاد، روش‌های افزایش بهره‌وری و استفاده از ابزارهایی مانند شاخص‌های تورم، عرضه، تقاضا، نرخ سود و سایر مؤلفه‌های اقتصاد می‌توان مقاومت یک اقتصاد را تغییر داد، به شرطی که مفاهیمی مانند اسراف و تبذیر در اقتصاد به حداقل برسد.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در امر اقتصاد می‌تواند در بستری از ثبات تصمیم‌گیری‌ها رو به فزونی رفته و بدنه اقتصاد هر کشوری را تقویت کند از این رو باید اذعان کرد برنامه‌ریزی و جلب اعتماد عمومی شاخصه مهمی در اقتصاد هستند.

کاظمی گفت: از طرفی بهبود فضای کار با هدف افزایش تولید ملی می‌تواند بنیان اقتصادی را تقویت کند.

وزیر سابق رفاه و تأمین اجتماعی در ادامه به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و افزود: اجرای این اصل وارد کردن بخش خصوصی در رونق اقتصادی بوده و کمک می‌کند تا دولت از ظرفیت‌های خود برای برنامه‌ریزی در امر پیشرفت و توسعه بهره بگیرد و امکانات و موقعیت بالقوه‌ بخش خصوصی را فعال کند.

وی تصریح کرد: افزایش توان داخلی و اتکاء به اقتصاد داخل به معنای قطع ارتباط با خارج نیست که این نشدنی است اما باید شاهرگ حیاتی اقتصاد در دست مهندسان ایرانی باشد و رهاسازی اقتصاد از نفت و تقویت تولید مشتقات نفتی، ارتقاء تکنولوژی و افزایش خدمات مهندسی مد نظر قرار گیرد.

کاظمی گفت: منابع در کشور ایران گسترده و فراوان است، ولی از آن به صورت مطلوب استفاده نمی‌شود و مصرف کردن و هرز دادن منابع مشکل اساسی کشور است و در شبکه‌های آبرسانی و برق‌رسانی شهری عدد قابل توجهی هرز می‌رود.

وزیر سابق رفاه و تأمین اجتماعی اظهار کرد: شناخت گلوگاه‌ها و نقاط ضعف در یک اقتصاد عامل موفقیت به شمار می‌رود و کشور چین از همین نقطه وارد شد تا امروز به اقتصاد دوم جهان رسیده است.

کاظمی افزود: ما نیز برای رشد اقتصادی باید الگوهایی داشته باشیم که بر مبنای آن الگو پیشرفت کرده و از منابع خوبی که در کشور ما وجود دارد، به نحو احسن استفاده شود.

انتهای پیام/60001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول