اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) قزوین خبر داد

برگزاری همایش دانشجویی سبک زندگی اسلامی در قزوین

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از برگزاری همایش دانشجویی سبک زندگی اسلامی از منظر مقام معظم رهبری در اسفند ماه سال جاری خبر داد.

برگزاری همایش دانشجویی سبک زندگی اسلامی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین، هدایت صفری اظهار داشت: در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب این نهاد در نظر دارد در ابتدای اسفند ماه سال جاری همایش دانشجویی سبک زندگی از منظر مقام معظم رهبری را با حضور 300 نفر از دانشجویان زیر حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین و با همکاری مؤسسه آموزش عالی غزالی قزوین برگزار کند.

وی افزود: در این خصوص فراخوان مقاله‌ای در 10 عنوان در سطح دانشگاه‌های این استان صورت گرفته و تاکنون بالغ بر 130 مقاله به دبیرخانه این همایش واصل شده است.

این مسئول ادامه داد: موضوعی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان بخش حقیقی پیشرفت و تمدن‌ساز اسلامی نام برده‌اند، اساساً مهم‌ترین راهبرد برای رسیدن به زندگی اسلامی در مقابل تمدن غربی‌ها است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: بی‌شک طبق بیانات مقام معظم رهبری، تدوین سبک زندگی ایرانی و عملیاتی کردن آن در جامعه با یک پشتوانه و فرهنگ غنی اسلامی، می‌تواند جامعه را در برون رفت از مشکلات و ارائه الگوی جدید به دنیا کمک کند.

صفری با اشاره به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری خواستار فضاسازی خوب برای پیشبرد اهداف تمدن اسلامی شدند، و با توجه به تلاش جهان استکبار در تولید مسائل انحرافی و دور ساختن مردم از اصل خویش و نفوذ به عقل و روح بشریت، رسیدن به سبک زندگی اسلامی بر مبنای تمدن مترقی اسلامی نیازمند تولیدات قوی و فاخر دینی با همت و تلاشی مضاعف است.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی اسلامی می‌تواند خانواده را به اوج سعادت و خوشبختی برساند، ادامه داد: ترویج سبک زندگی اسلامی و توجه بیشتر به آموزه‌های دینی زمینه را برای تحکیم بنیان خانواده فراهم می‌کند و امروز باید در جامعه به این مؤلفه توجهی ویژه صورت گیرد.

این مسئول اضافه کرد: لذا نهاد مقدس کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تلاش دارد با تهیه بسته‌های ویژه فرهنگی برای خانواده‌های زیر حمایت و به کارگیری عملی سبک زندگی اسلامی، توسعه روز افزون مادی و معنوی و تحکیم بنیان خانواده را تقویت کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) استان قزوین تصریح کرد: ترویج زندگی اسلامی ایرانی در جامعه یکی از بهترین راه‌های مقابله با ناهنجاری‌ها است و ترویج این سبک از زندگی بسیاری از موانع، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، معیشتی، سیاسی، فرهنگی و حتی جمعیتی را رفع می‌کند.

صفری گفت: دین مبین اسلام بعد معنوی و دنیایی انسان‌ را به صورت هم‌زمان مورد توجه قرار می‌دهد اما تفکرات غربی به بعد حیوانی و مادی انسان‌ها بیشتر توجه دارد از این رو آنان با نگاه ابزاری خویش همواره به دنبال منفعت و گسترش تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اظهار داشت: مقاله‌های رسیده در دبیرخانه همایش و با حضور اساتید در حال بررسی هستند و مقرر شده است که مقاله‌های برتر در همایش مورد تجلیل قرار گیرند.

انتهای پیام/77002/خ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول