اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تأکید کرد

ضرورت نهادینه‌ ساختن سبک زندگی اسلامی در جامعه

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در کردستان نهادینه‌کردن سبک زندگی اسلامی در جامعه را به منظور مقابله با برنامه‌های تخریبی دشمنان در زمینه خانواده‌ها را یک ضرورت دانست.

ضرورت نهادینه‌ ساختن سبک زندگی اسلامی در جامعه

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌شاهرودی بعد از ظهر امروز در همایش علمی، پژوهشی، دانشجویی با محوریت بررسی پژوهشگرانه و محققانه مسائل اساسی سبک زندگی از نظر مقام معظم رهبری در سنندج اظهار کرد: ترویج زندگی اسلامی ایرانی در جامعه یکی از بهترین راه‌های مقابله با ناهنجاری‌هاست.

به گفته وی، ترویج این سبک از زندگی بسیاری از موانع، مشکلات و آسیب‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، معیشتی، سیاسی، فرهنگی و حتی جمعیتی را رفع می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: دین اسلام به تفکر انسان‌ها توجه می‌کند اما تفکرات غربی به بعد حیوانی و مادی انسان‌ها بیشتر توجه دارد از این رو آنان با نگاه ابزاری خویش همواره به دنبال منفعت و گسترش تسلط بر افکار و عقاید مسلمانان هستند.

وی افزود: دین اسلام آیین عدالت و برابری و  نیز دینی کامل برای تمام زمان‌ها و مکان‌هاست چرا که تنها هدفش رسیدن انسان‌ها به کمال و سعادت دنیا و آخرت است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: به اراده پروردگار زمانی فرا می‌رسد که دین اسلام در جهان گسترش یافته و تنها نظام حاکم بر جهان خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی گفت: تا قبل پیروزی انقلاب اسلامی، دنیا به دو بلوک شرق و غرب تقسیم شده بود و هر کدام برای حذف دیگری تلاش می‌کردند اما با پیروزی انقلاب شرایط متفاوت شد و رویاهای آنان به نفع جبهه ضد اسلام تعبیر نشد.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل با پیروزی انقلاب اسلامی نه تنها در مقابل جهان شرق و غرب ایستاد بلکه اسلام را به بطن جامعه بازگرداند و ضد ارزش‌هایی که در کشور به فرهنگ تبدیل شده بود، از بین برد.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی ترویج تمدن اسلامی در خارج از مرزهای داخلی را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی دانست و افزود: امام راحل با بنیان‌گذاری انقلابی اسلامی در برابر تمدن‌های غربی ایستاد و زمینه گسترش دین خدا را در جهان هموار کرد.

وی خاطرنشان کرد: تمدن اسلامی تنها تمدنی است که می‌تواند در برابر تمدن‌ غرب ایستادگی کند و انقلاب اسلامی این زمینه را که تمدن اسلامی بر جهان حاکم شود فراهم کرده است به گونه‌ای که قدرت‌ها و تفکرات ضداسلامی یکی پس از دیگری در حال فروپاشی هستند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، ترویج سبک زندگی اسلامی در فضایی که امروز به برکت انقلاب در کشور فراهم است رسالتی همگانی است که هر فردی باید به اندازه وسعش در این زمینه تلاش کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی، ایمان، باور، دانش، اعتقادات و رفتار انسان‌ها را مهم‌ترین مولفه‌های تعیین سبک زندگی انسان‌ها برشمرد و گفت: رفتار و اعمال صالح و حرکت در مسیر دستورات دین مبین اسلام مهم‌ترین اصل در زندگی به سبک اسلامی است.

به گفته وی، ترویج زندگی به سبک اسلامی یعنی تقسیم شدن تمام امکانات و استفاده برابر انسان‌ها از نعمت‌های الهی برای رسیدن به کمال دنیا و قیامت که زیاده‌خواهان دنیا آن را مانع پیشبرد اهدافشان می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: باید به گونه‌ای زندگی کرد که تمام انسان‌ها بتوانند به صورت مشترک از امکانات موجود استفاده کنند.

وی خواستار نهادینه‌ ساختن فرهنگ زندگی به سبک اسلامی ایرانی در جامعه شد و گفت: ترویج این فرهنگ ضمن حذف بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه، مسیر رشد و توسعه را نیز هموار می‌کند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی اضافه کرد: تشکیل نهادهای حمایتی بعد پیروزی انقلاب به فرمان امام راحل در راستای کمک به نیازمندان و کاهش آسیب‌های اجتماعی بود که اکنون در این مسیر قرار گرفته و تأثیرگذار هم بوده‌اند.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی خاطر نشان کرد: ترویج بی‌بندوباری، حذف ارزش‌های دینی و اسلامی، جایگزین کردن ضدارزش‌ها و ترویج الگوهای غربی از برنامه‌های دشمنان در قالب هجمه نرم آنان علیه ملت مسلمان ایران صورت می‌گیرد.

وی گفت: دشمنان سرعت پیشرفت ایران در عرصه‌های مختلف را بر نمی‌تابند از این رو برای ضربه‌زدن به انقلاب دست به انجام هر توطئه‌ای می‌زنند.

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، توفیقات بدست آمده در زمینه‌های علمی به همت دانشمندان، نخبگان و دانشجویان فرهیخته ایرانی با وجود توطئه‌ها و تحریم‌های اقتصادی موجب یأس و ناامیدی دشمنان شده است.

حجت‌الاسلام حسینی‌شاهرودی در پایان تصریح کرد: انقلاب اسلامی با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای و حفظ وحدت ملت و تلاش مسئولان پله‌های رشد و شکوفایی را یکی پس از دیگر می‌پیماید و در این مسیر با سرعت پیش می‌رود.

انتهای پیام/79002/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول