اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

سبک زندگی عشایر بکرترین جاذبه گردشگری خارجی است

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور در اجرای قانون اساسی با اشاره به ظرفیت‌های ممتاز عشایر کشور گفت: سبک زندگی کوچ نشینی عشایر بکرترین جاذبه را برای جذب گردشگران خارجی دارد.

سبک زندگی عشایر بکرترین جاذبه گردشگری خارجی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی در حاشیه بازدید از غرفه‌های آذربایجان شرقی در جشنواره ملی صدای عشایر افزود: زندگی کوچ‌نشینان کشور با توجه به اینکه کمترین تغییرات را به خود دیده، دارای جلوه‌ها و جاذبه‌های بی‌شماری برای گردشگران است.

وی با تاکید بر اینکه عشایر کشور در هر برهه از زمان نقش و وظیفه خطیر خود را به خوبی درک و ایفا کرده‌اند، اظهار داشت: اکنون در زمانی که کشور اقتصاد خود را بر مبانی جدیدی همچون گردشگری تعریف کرده، عشایر می‌توانند از طریق نمایش جاذبه‌های ساده و بی‌نظیر زندگیشان به گردشگران، بار دیگر نقش مهم و اثرگذار خود را در کشور ایفا کنند.

میرتاج الدینی تنوع و تعدد اقوام و عشایر مختلف با گویش‌ها و سبک زندگی متفاوت را یک ظرفیت بالا برای کشور خواند و گفت: این تنوع قومی بر روی تمام حوزه‌ها به ویژه صنعت گردشگری کشور اثر مثبت خود را گذاشته و پس از این نیز می‌تواند بیش از گذشته آن را ارتقا دهد.

وی ضمن قدردانی میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی  و  مدیران و مسئولان برگزاری جشنواره صدای عشایر، حضور پر رنگ و همه جانبه استان‌ها به ویژه استان آذربایجان‌شرقی را قابل تقدیر ارزیابی کرده و نسبت به بهره‌برداری از نتایج چنین جشنواره‌هایی برای رونق صنعت گردشگری در آینده‌ای نزدیک اظهار امیدواری کرد.

جشنواره ملی «صدای عشایر» از روز  14 تا 19 بهمن و همزمان با دهه مبارک فجر در خیابان ولیعصر و محل نمایشگاه بین‌المللی برپا شد.

انتهای پیام/60002/ع/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول