اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی همایش سبک زندگی اسلامی عنوان کرد

ارسال 332 مقاله به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی اسلامی

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش سبک زندگی اسلامی از ارسال 332 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد.

ارسال 332 مقاله به دبیرخانه همایش ملی سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام رحیم میردرک‌وندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نخستین همایش ملی سبک زندگی اسلامی در 26 بهمن توسط گروه روانشناسی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اظهار داشت: در دنیای امروز جوامع و ملل مختلف سبک‌های زندگی مختلفی دارند ولی ما معتقد هستیم سبک زندگی اسلامی موجب کمال و سعادت است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش گفت: در این همایش تلاش می‌کنیم تا سبک زندگی توحیدی و اسلامی را برای جامعه تبیین کنیم.

عضو هیئت علمی موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: سبک زندگی اسلامی علاوه بر اینکه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، نیاز امروز جامعه ما محسوب می‌شود و باید برای آن کار علمی دقیق و برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شود.

وی آسیب‌شناسی سبک زندگی کنونی جامعه را از ضروریات این عرصه دانست و خاطرنشان کرد: نکته دیگر طراحی سبکی از زندگی است که علاوه بر برطرف کردن نیازهای امروز جامعه معیارهای اسلامی را نیز در خود گنجانده باشد.

* انتخاب 18 مقاله برتر

میردرک‌وندی افزود: در مدت فراخوان این همایش 332 مقاله از مراکز علمی مختلف به دبیرخانه ارسال شده بود که در مرحله نخست بررسی آثار 269 مقاله رد شد.

وی ادامه داد: از این تعداد 18 مقاله در مرحله دوم گزینش شده و در روز برگزاری همایش به عنوان برترین آثار معرفی خواهند شد.

دبیر علمی همایش سبک زندگی اسلامی با اشاره به کاربردی بودن موضوع این همایش عنوان داشت: به این خاطر تلاش کردیم در کنار برگزاری همایش، نشست‌های تخصصی و نمایشگاهی با این موضوع برگزار شود که برای عموم نیز قابل استفاده باشد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه این همایش در روز 26 بهمن در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و دکتر محمد مهدی‌ نژاد نوری، معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از جمله برنامه‌های روز برگزاری همایش است.

*برگزاری کمیسیون‌های تخصصی در روز همایش

میردرک‌وندی بیان کرد: در بعد از ظهر روز برگزاری این همایش چهار کمیسیون الگوی سبک زندگی، رسانه فرهنگ و سبک زندگی اسلامی، اخلاق و خانواده و کمیسیون مدیریت روابط بین‌الملل در برنامه گنجانده شده است.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب بهترین آثار خاطرنشان کرد: در این عرصه مسائلی مانند علمی بودن، توجه به معیارهای اسلامی و کاربردی بودن در نظر گرفته شده است.

دبیر علمی همایش سبک زندگی اسلامی از استفاده از 24 داور که در جنبه‌های مختلف سبک زندگی اسلامی تخصص دارند، برای داوری مقالات رسیده به دبیرخانه خبر داد.

انتهای پیام/78006/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول