اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

تعالیم قرآنی بهترین راهنما برای تغییر در سبک زندگی افراد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: تعالیم قرآنی بهترین راهنما برای تغییر سبک زندگی افراد است.

تعالیم قرآنی بهترین راهنما برای تغییر در سبک زندگی افراد است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از ستاد خبری جشنواره ملی تأثیر قرآن بر فرهنگ عمومی در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین زین‌العابدین روحانی‌نیا بر استفاده کاربردی از آموزه‌های قرآن و مباحث مرتبط در علوم مدیریت، برنامه ریزی و ... تاکید کرد.

وی افزود: این مهم باید با هدف اصلاح و ارتقاء سبک زندگی و در قرآنی کردن لایه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم باشد که همیشه برای موفقیت در هر کاری اول کسب آگاهی و دانش و سپس اعتقاد به آن نیاز است.

روحانی‌نیا با اشاره به آموزه‌های قرآن اظهار کرد: کار باید با آگاهی صورت گیرد تا ارزش داشته باشد، ما تا وقتی نفهمیم که قرآن چه گفته است و از ما چه می‌خواهد، هیچ گاه موفق به انجام آنچه که قرآن انتظار دارد، نخواهیم شد.

وی تصریح کرد: اندیشمندان حوزه و دانشگاه، نخبگان سیاسی و فکری، دستگاه‌های مرتبط با فرهنگ و تعلیم می‌بایست با تلاش جدی برای آسیب شناسی، به چاره‌جویی و جستجوی راهکارهای مناسب بپردازند و در اصلاح و ارتقاء سبک زندگی و قرآنی کردن لایه‌های مختلف زندگی فردی و اجتماعی مردم تلاش کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی ادامه داد: نهادینه شدن آموزه‌های قرآنی در بین مردم موجب توسعه و تعالی انسان می‌شود و توسعه انسانی خود در برگیرنده توسعه فرهنگی است.

وی گفت: پژوهشگران قرآنی و متولیان فرهنگی باید برای اصلاح فرهنگ عمومی که محور همه کارها به شمار می‌آید برنامه ریزی و تلاش کنند مفاهیم قرآنی را در تمام ابعاد و وجوه فرهنگ تسری داد تا در رسیدن به سبک زندگی اسلامی که به تعبیر معظم له همان بخش حقیقی و اساسی زندگی و یک گام مهم و اساسی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است پیشروی حاصل گردد.

روحانی‌نیا خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ قرآنی را به فرهنگ عامه وصل کنیم مردم با خلقیات اسلامی پرورش می‌یابند و صفاتی که در صدر اسلام از یک جماعت کوچک، یک ملت عظیم و مقتدر می‌ساخت، در جامعه زنده خواهد شد که این مهم به عنوان یکی از بزرگ‌ترین دستاوردها با پژوهش، بررسی‌های میدانی، آسیب شناسی و ... محقق می‌شود. 

انتهای پیام/63001/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول