اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی در علوم و معارف اسلام:

مهم‌ترین راهبرد اجرای سبک زندگی اسلامی انس با قرآن است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی در علوم و معارف اسلامی گفت: مهم‌ترین راهبرد اساسی برای اجرای سبک زندگی اسلامی انس با قرآن است.

مهم‌ترین راهبرد اجرای سبک زندگی اسلامی انس با قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سیدمحسن دعائی در همایش سبک زندگی، بخش اصلی تمدن اسلامی گفت: موضوعی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی نام بردند اساساً مهم‌ترین راهبرد برای رسیدن زندگی اسلامی در مقابل تمدن غربی‌ها است.

وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین چیزی که می‌تواند اسلام را در سطح جهان گسترش دهد استفاده از ایده پردازی و تبدیل آن به موجودیت‌های مورد نیاز اسلام است.

مدیرعامل موسسه مطالعات راهبردی در علوم و معارف اسلامی گفت: بی شک طبق بیانات مقام معظم رهبری، تدوین سبک زندگی ایرانی و عملیاتی کردن آن در جامعه ایرانی با یک پشتوانه و فرهنگ غنی اسلامی می‌تواند جامعه را در برون رفت از مشکلات و ارائه الگوی جدید به دنیا کمک کند.

وی با بیان اینکه  امروز زمان ایده پردازی و دگرگونی گذشته است؛ افزود: امروز زمان آن رسیده است که شروع به تولید محتوا کنیم و تمام داشته‌های تمدن اسلامی را در برابر تمدن غربی قرار دهیم .

حجت‌الاسلام دعائی تصریح کرد: جهان استکبار آنچنان با تولیدات خود توانسته میزان فضا را برای نفوذ به عقل و روح بشریت فراهم کند که برای رسیدن به سبک تمدن اسلامی نیازمند تولیدات قوی دینی در این زمینه هستیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به حضور پر خیر و برکت مقام معظم رهبری و استقبال پر شور مردم از جمله جوانان اظهار کرد: با توجه به گسترش روز افزون نظام در منطقه  بدون شک می‌توان شاهد گسترش تمدن اسلامی در جهان باشیم.

امان‌الله حسین‌پور با اشاره به مطالبه رهبر انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با جوانان استان  خواستار فضا سازی خوب برای پیشبرد اهداف تمدن اسلامی شدند.

وی با بیان اینکه امروز ایران در مباحث سیاسی و علمی  قدرت اول منطقه محسوب می‌شود، اظهار کرد: ما وظیفه داریم برای رسیدن به فرهنگ و تمدن اسلامی به صورت پخته و با برنامه ریزی دقیق عمل کنیم.

حسین‌پور خطاب به دانشجویان گفت: شما دانشجویان در بحث سبک زندگی اسلامی باید پیشتاز باشید و از کسانی که باشید که اثر گذار این مسئله را دنبال می‌کنند.

به گزارش فارس، در پایان این همایش از 10 مقاله برتر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول