اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی خدام امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد:

تغییر در سبک زندگی برای رفع مشکلات جامعه ضرورت دارد

خبرگزاری فارس: مسئول فرهنگی خدام امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد برادر امام رضا (ع) بر تغییر در سبک زندگی به عنوان محوری‌ترین موضوع برای رفع مشکلات جامعه را ضروری خواند.

تغییر در سبک زندگی برای رفع مشکلات جامعه ضرورت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام محمد حسن‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خدام این امام‌زاده اظهار کرد: تغییر سبک زندگی از ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی در جامعه حائز اهمیت است و این موضوع مهم‌ترین نیاز جامعه کنونی است.

وی با اشاره به اینکه تغییر سبک زندگی اسلامی باید به صورت عینی و ملموس و کاربردی در بین مردم گسترش یابد، افزود: هم اکنون سبک زندگی در جامعه ما با آنچه که در مبانی اسلامی و دینی تاکید شده فاصله دارد.

مسئول فرهنگی خدام امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی در جمع مردم درباره تغییر سبک زندگی اظهار کرد: این مهم سبب تحکیم بیشتر بنیاد خانواده‌ها و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی از پدیده طلاق به عنوان یکی از مشکلات جامعه یاد کرد و گفت: بر همین اساس لزوم توجه و تغییر سبک زندگی امری مهم و اجتناب ناپذیر است.

به گفته حجت‌الاسلام حسن‌زاده، برای عملیاتی شدن تغییر سبک زندگی در جامعه این مهم باید به شیوه درستی نهادینه شود.

وی تصریح کرد: البته در کنار مردم باید مسئولان نیز نسبت به تغییر سبک زندگی اهتمام لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده خاطرنشان کرد: به طور حتم ترویج سبک زندگی اسلامی در بین خانواده‌های بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات ناشی را به حداقل کاهش می‌دهد.

وی ترویج سنت‌های غلط در جامعه را یکی از آسیب‌های مهم عنوان کرد و گفت: در برخی از مراسم‌های عروسی مشاهده شده که تا نیمه شب کارناوال‌های عروسی در سطح شهر در حرکت هستند.

مسئول فرهنگی خدام امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد با اشاره به اینکه جدای از ایجاد مزاحمت‌ها برای شهروندان به خاطر راه افتادن کارناوال‌های شادی، این مهم خلاف آموزه‌های دینی است، تصریح کرد: باید این مراسم‌ها در عین سادگی به دور از حواشی برگزار شود.

وی به مشخصه‌های آخرالزمان نیز اشاره کرد و گفت: در این مقطع بسیاری از ارزش‌ها جای خود را به گناه می‌دهد. سنت‌ها در این وضعیت عالم گیر شده و فضای نامناسبی را در جامعه ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای سعادتمند شدن و رستگاری باید دین و ارزش‌های اسلامی در جامعه ترویج یابد، گفت: البته باید عالمان دینی و مؤمنان نیز تلاش کرده تا زیبایی‌های دین را به جامعه به ویژه نسل جوان تبیین کنند.

مسئول فرهنگی خدام امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد خاطرنشان کرد: اگر مردم به ویژه جوانان زیبایی کلام دین را ببینند، بی‌تردید بیشتر جذب دین و تعالیم انسان ساز اسلامی خواهند شد.

به گزارش فارس، این نشست با حضور خدام این امام‌زاده در شبستان جدید امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد برگزار شد. بر اساس اعلام هیئت امنای این امام‌زاده، این نشست‌ها به صورت هفتگی با حضور خدام تداوم خواهد داشت.

به گزارش فارس، امام‌زاده سید عباس ابن موسی ابن جعفر (ع) بجنورد برادر امام رضا (ع) در جنوب این شهر قرار داشته که همه ساله پذیرای میلیون‌ها زائر از اقصی نقاط مختلف کشور است.

انتهای پیام/63002/غ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول