اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران:

اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی، قرآن بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با تأکید بر لزوم گسترش فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف گفت: اساس شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران قرآن و آموزه‌های الهی بود.

اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی، قرآن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل امروز در حاشیه مراسم تجلیل از 70 حافظ و قاری برجسته این شهرستان اظهار کرد: در قرآن کریم آیات فراوانی وجود دارد که نتیجه تدبر و تفکر در آیات الهی را هدایت‌، نور، ایمان ذکر می‌کند.

انس با قرآن از دوران کودکی آغاز شود

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران قرآن و تدبر و تفکر در آیات قرآن را از جمله عوامل بسیار مؤثر در رشد مثبت و هنجار استعدادهای درونی انسان عنوان کرد.

ملکوتی‌اصل با تأکید بر لزوم تعمیق باورهای قرآنی در میان نوجوانان و کودکان ابراز داشت: انس با قرآن و آیات الهی باید از دوران کودکی آغاز و اجرایی شود.

وی تصریح کرد: کمال‌جویی از جمله خواهش‌های فطری و درونی انسان بوده که با رشد و بالندگی صحیح استعداد بالقوه او در پرتو هدایت الهی و با به فعلیت رسیدن آن‌، می‌تواند در مسیر زندگی بروز و ظهور داشته باشد.

ملکوتی‌اصل انقلاب اسلامی ایران را انقلابی برخاسته از قرآن دانست و گفت: اساس و ریشه فعالیت‌های مبارزاتی علیه رژیم منحوس پهلوی بر اساس قرآن و پیروی از دستورات الهی بود.

وی یادآور شد: رهبر و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران نیز همواره با قرآن مأنوس بودند و اساس دوام این انقلاب نیز الهی بودن انقلاب است.

فعالیت 55 خانه قرآنی در مناطق شهری و روستایی گچساران

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران با بیان اینکه نقطه آغاز و مبدأ شکوفایی علوم در تمدن اسلامی، قرآن کریم است، خاطرنشان کرد: مسلمانان علوم خویش را از تحقیق و جستجو در معانی و مفاهیم آیات قرآن و سپس حدیث آغاز کردند.

ملکوتی‌اصل با تشریح برخی فعالیت‌های قرآنی در گچساران ابراز داشت: علاوه بر فعالیت مطلوب مؤسسات قرآنی و دارالقرآن، افزون بر 40 خانه قرآنی در مناطق شهری و 15 خانه قرآن در مناطق روستایی این شهرستان فعالیت دارند که اداره تبلیغات اسلامی گچساران بر روند فعالیت این مؤسسات و خانه‌های قرآنی نظارت دارد.

وی گفت: برگزاری محافل انس با قرآن، مسابقات قرآنی و اذان، برگزاری کلاس‌های روخوانی سطوح 1 و 2، هسته‌های فرهنگی، بصیرتی و اخلاق اسلامی و آموزش حفظ قرآن ویژه بزرگسالان و خردسالان از برنامه‌ها و فعالیت‌های اداره تبلیغات اسلامی در راستای حمایت و گسترش فعالیت‌های قرآنی در این شهرستان است.

به گزارش فارس، در این همایش که افزون بر یک‌هزار و 500 نفر از فعالان قرآنی گچساران حضور داشتند، از 70 قاری و حافظ قرآن تجلیل شد.

انتهای پیام/82001/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول