اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان:

وضع فعلی تئاتر مطلوب نیست + تصاویر

خبرگزاری فارس: دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان با بیان اینکه تئاتر کشور با وضع مطلوب فاصله دارد گفت: وضع فعلی تئاتر مطلوب نیست.

وضع فعلی تئاتر مطلوب نیست + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری صبح امروز در مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در اظهار داشت: اکتفا به وضع موجود سرآغاز توقف است.

وی خاطرنشان کرد: برای استمرار این حرکت نیازمند تولید متون نمایشی فاخر مذهبی در کشور هستیم که لازم است معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کارگاه‌های آموزشی در این راستا برگزار کند.

هنر نمایش در سال‌جاری بالنده نبود

منتظری تولید متون فاخر مذهبی را چراغ راهنمای هنرمندان در نگارش نمایشنامه‌های قوی دانست و تاکید کرد: خلق آثار دیدنی و باارزش سرانجام چنین کاری است.  

این مسئول با بیان اینکه هنر نمایش در سال‌جاری بالنده نبود گفت: از اردیبهشت ماه سال 1392 باید تلاش‌های جدی و جدید برای اعتلای تئاتر صورت گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان خواستار موافقت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با استقرار دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در گلستان شد.

 

جشنواره تئاتر قرآنی برهان گام موثر برای آشنایی بیشتر هنرمندان با مفاهیم عمیق قرآنی بود

منتظری تصریح کرد: این استان آمادگی دارد بعد از اینکه جشنواره جایگاه مطلوب خود را در کشور به دست آورد دبیرخانه آن را به سایر استان‌ها بسپارد.

این مسئول جشنواره تئاتر قرآنی برهان را گام موثر در راستای آشنایی بیشتر هنرمندان با مفاهیم عمیق قرآنی و انتقال آنها به جامعه دانست.

دبیر نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان افزود: این مفاهیم در قالب هنر بیشتر در مخاطب تاثیر می‌گذارند لذا برای عمق بخشیدن به این مفاهیم باید از زبان هنر بیشتر بهره گرفت.

وی با بیان اینکه هنر نردبان روح انسان است خاطرنشان کرد: برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآن برهان را باید کار کوچکی در راه دستیابی به هدف متعالی عروج انسان و نزدیک شدن وی به مخلوق یکتا دانست.

لازم به ذکر است نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان از یازدهم لغایت امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی و مجتمع فرهنگی و هنری شهید بهشتی کردکوی برگزار و مراسم اختتامیه آن نیز با حضور حجت‌الاسلام حمید محمدی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

انتهای پیام/2307/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول