اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

چهره‌های قرآنی اردبیل دهه فجر تجلیل می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت:‌ همزمان با دهه فجر، گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب، چهره‌های برتر قرآنی استان اردبیل تجلیل می‌شوند.

چهره‌های قرآنی اردبیل دهه فجر تجلیل می‌شوند

حجت‌الاسلام عزیز صابر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: قرآن گنجینه اسرار و دریای ژرف و بیکران الهی است که به عنوان صحیفه انقلاب اسلامی و منشور حیات انسان و کتاب نور و هدایت و رحمت از آن یاد می‌شود.

وی از این کتاب به عنوان معجزه جاودانه‌ترین اثر پیامبر رحمت یاد کرد و گفت:‌ قرآن جامع‌ترین پیام از ملکوت اعلی برای بشریت دارد و قطعاً حلقه اتصال از خاک تا افلاک به شمار می‌رود.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل خاطرنشان کرد: خداوند متعال بشر را به نور قرآن هدایت کرد و از این رهگذر انسان را از تاریکی و جهل و تباهی رهایی بخشید.

صابر یادآور شد: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و تجلی ارزش‌های انسانی و اسلامی قرآن در این کشور شوکت و شکوهی پر رونق پیدا کرد به طوری که در 34 سال گذشته شاهد بسط و گسترش فرهنگ ارزش‌مدار قرآن در تمام شئون اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و حتی اقتصادی هستیم.

این مسئول تاکید کرد: با به ثمر نشستن انقلاب اسلامی، فراهم شدن بستر مناسب فعالیت‌های دینی و فرهنگی، رویکرد همه‌جانبه به قرآن و تلاش برای یادگیری و انس با کلام الهی شاهد رشد چشمگیر و همه‌جانبه این کتاب همراه با نور و معرفت هستیم.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان داشت: در همین راستا و در آستانه دهه مبارک فجر کمیته قرآنی این ستاد فعالیت‌ خود را آغاز کرده تا در ایام سالگرد پیروزی انقلاب شکوه و شوکتی از این کلام نور و رحمت را به نمایش بگذارد.

صابر هدف از تشکیل این کمیته را به نمایش گذاشتن ارزش‌های اصیل انقلاب و معرفی دستاوردهای قرآنی از رهگذر انجام طرح‌ها و برنامه‌های تبلیغی قرآنی اعلام کرد.

وی افزود:‌ دار‌القرآن کریم تبلیغات اسلامی استان در پنج سال گذشته مسئولیت این کمیته را بر عهده داشته و توانسته است به مناسبت ایام فرخنده پیروزی انقلاب با محوریت قرآن و کلام الهی برنامه‌های متنوعی را تدارک دیده و اجرا کند.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد:‌ از سال 86 تاکنون همکاری دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی سبب شده تا به تشکیل کمیته مرکزی و کمیته‌های شهرستانی اقدام کنیم تا با برگزاری د‌‌ه‌ها برنامه کلام نور و رحمت الهی در سراسر استان بتوانیم جمعیت کثیری از مخاطبان را زیر پوشش برنامه‌های قرآنی ببریم.

صابر ادامه داد: امسال در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب جشن‌های قرآنی، آیین‌ها و محافل قرآنی و تکریم از چهره‌های منتخب قرآنی استان را در نقاط مختلف شاهد خواهیم بود.

این مسئول از توزیع قرآن‌های جدید چاپ شده در مساجد و مراکز قرآنی و موسسات فعال در این حوزه خبر داد و ابراز داشت: حمایت و پشتیبانی از سوی موسسات و مراکز قرآنی مردمی و برپایی مراسم و مسابقات قرآن کریم از رویکردهای جدید خواهد بود.

مسئول دار‌القرآن کریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود از انتشار بروشورها و تراکت‌های تبلیغاتی با مضامین قرآنی با هدف توزیع در برنامه‌ها و مناسبت‌‌های دهه فجر به ویژه مسیرهای راهپیمایی 22 بهمن و اعزام قاری، حافظ، گروه‌های همخوانی و همچنین داوران مسابقات قرآنی به آیین‌های کشوری و شهرستانی خبر داد.

انتهای پیام/62001/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول