اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد نصیریان:

بازیگری بدون تمرین موفقیت‌آمیز نیست

خبرگزاری فارس: استاد تئاتر کشور با بیان اینکه برخی از نمایش های اجرا شده در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در اجرا ضعف داشتند، گفت: بازیگری بدون تمرین موفقیت‌آ‌میز نیست.

بازیگری بدون تمرین موفقیت‌آمیز نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، استاد بزرگ تئاتر کشور در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تمرین بخشی از هنر است و هنرمند برای موفقیت در کار خود باید تمرین داشته باشد.

استاد تئاتر کشور خاطرنشان کرد: هنر فقط استعداد و جوهره طبیعت خلاق انسانی نیست، بلکه بخش عمده آن تمرین است.

نصیریان با بیان اینکه بازیگر مانند هنرمندان عرصه موسیقی ابزار کار خارجی ندارد، گفت: بازیگری دنیایی از خلاقیت و تمرین است.

بعضی از بازیگران جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان بیان درست نداشتند

وی با بیان اینکه بعضی از بازیگران حاضر در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان بیان درست نداشتند گفت: علت این نقیصه فقدان ریتم درونی هنگام بیان مطلب است.

نصیریان تصریح کرد: ریتم درونی بازیگران، ضربان بیان و حرکات آنها در نمایش‌های ارائه شده در این جشنواره مناسب نبودند.

به گفته وی، بازیگران قبل از اجرای نمایش باید نرمش و تمرین کنند تا در اجرا دچار ضعف نشوند.       

این استاد برجسته عرصه هنرهای نمایشی کشور، صداها، نفس و اعضای بدن را ابزار کار بازیگر دانست و گفت: با وجود این ضعف‌ها نقاط مثبت هم در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان وجود داشتند که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

بسیاری از متن‌ها ضعیف و اجراها هم کم و بیش ضعیف بودند

نصیریان خاطرنشان کرد: بسیاری از متن‌ها ضعیف و اجراها هم کم و بیش ضعیف بودند و حتی برخی از نمایش‌ها هم ربطی به موضوع جشنواره قرآنی نداشتند.

وی اضافه کرد: به همین دلیل نمایش‌ها در انتقال پیام خیلی دچار مشکل بودند. 

این استاد تئاتر کشور با اشاره به بررسی‌های هیئت داوران گفت: به دلیل نقاط ضعفی که بیان شد هیئت داوران در بررسی‌های خود انتخاب برتر نداشتند.

نصیریان اذعان داشت: در زمینه طراحی صحنه، لباس و نور افراد منتخب تعیین شدند، اما در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان طبق سایر جشنواره‌ها کسی به عنوان فرد برتر انتخاب نشد.

لازم به ذکر است داوران نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان استاد علی نصیریان، حسین فرخی، هادی نامور و شهرام نوشیر بودند و 10 اثر از گلستان، همدان، اردبیل، مازندران، یزد، کرمانشاه و گیلان از مجموع 180 متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول