اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزارت ارشاد:

بستر جامعه را باید در توسعه ایمان به شدت رشد دهیم

خبرگزاری فارس: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید کاری کنیم که بستر جامعه در توسعه ایمان به شدت رشد پیدا کند.

بستر جامعه را باید در توسعه ایمان به شدت رشد دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام حمید محمدی در جمع مدیران موسسات قرآنی استان گلستان اظهار داشت: استان گلستان می‎تواند به یک جامعه هنری قرآنی تبدیل شود، اما اگر هنر با قرآن پیوند نخورد بسیار عقب خواهیم بود.

این مسئول شرط تبدیل شدن گلستان را به جامعه قرآنی در تکمیل ساختارهای قرآنی بیان کرد و ابراز داشت: حداقل برای هر 10 هزار نفر باید یک موسسه ثبت شده رسمی و قرآنی وجود داشته باشد.

باید جاذبه‎های قرآنی را افزایش دهیم

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ تربیت نیروی انسانی کافی را از دیگر عوامل مهم در تبدیل جامعه قرآنی برشمرد و تصریح کرد: نیروی انسانی تربیت شده، می‎تواند فعالیت‎های قرآنی را راهبری کند.

محمدی متذکر شد: موسسات باید توسط مدیر قرآنی اداره شود که یا نداریم و یا خیلی محدود است بنابراین هر مقدار دوره برای تربیت مدیر قرآنی لازم است باید برگزار شود.

وی مدرس قرآنی را برای رسیدن به جامعه قرآنی مهم خواند و گفت: مربی کافی، تکمیل ساختار و جاذبه‌آفرینی و اشتیاق مردم در این راستا بسیار مهم است که در زمینه اشتیاق مردم به قرآن هیچ شکی نیست و اهل تسنن و تشیع به قرآن مشتاق هستند، ولی باید جاذبه‎ها را در این زمینه زیاد کرد.

باید عناصری تربیت کنیم که بتوانند عاشق قرآن، تربیت کنند

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: باید عناصری تربیت کنیم که این‎ها بتوانند عاشق قرآن، تربیت کنند.

محمدی، شگردهای تاثیرگذاری و نفوذ در دیگران را برای رسیدن به جامعه قرآنی مهم خواند و افزود: باید بینش‎ها و نگرش‎ها را دچار تحول کنیم که با رویکرد جامع و اصولی می‎توان این تحول را رقم زد.

وی با بیان اینکه گلستان باید به عنوان استان نمونه، الگو و قطب قرآنی مطرح شود یادآور شد: استعداد در گلستان بی‎نظیر است و از استان‎های برتر کشور محسوب می‎شود لذا اگر این استان به قطب قرآنی تبدیل نشود از کم‎کاری متولیان است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص تسهیلات این معاونت به موسسات قرآنی متذکر شد: تامین بخشی از رهن ساختمان، کمک برای تکمیل ساختمان، کمک برای خرید تجهیزات، کمک برای خرید ساختمان و تامین بخشی از اجاره بهای ساختمان موسسات قرآنی از جمله تسهیلات این معاونت است.

محمدی از انعقاد تفاهمنامه‎های آموزشی خبر داد و اذعان داشت: بیمه فعالان قرآنی، تجلیل از ممتازان و فعالان قرآنی، برگزاری دوره‌های تربیت مربی در رشته‎های مختلف همچنین اعطای اقلام فرهنگی به موسسات قرآنی از تسهیلاتی است که این معاونت نسبت به آن مبادرت می‎کند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول