اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان:

آثار جشنواره تئاتر قرآنی مطلوب بودند + تصاویر

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان آثار ارائه شده در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان را از نظر کیفی مطلوب ارزیابی کرد.

آثار جشنواره تئاتر قرآنی مطلوب بودند + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، الله‌قلی نظری صبح امروز در حاشیه مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در گفت‌وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: هنرمندان شرکت‌‌کننده در نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان تلاش داشتند با بهره‌گیری از مضامین قرآنی آثار خود را مزین به مفاهیم و آموزه‌های قرآنی کنند.

در سال‌های آینده 10 اثر باید به مرز 15 تا 20 اثر افزایش یابد

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ کمی نیز آثار ارائه شده با توجه به سطح ملی جشنواره در گام نخست، قابل قبول بود.

به گفته نظری، در سال‌های آینده 10 اثر باید به مرز 15 تا 20 اثر افزایش یابد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر گلستان ادامه داد: نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان به لطف الهی و یاری قرآن کریم به میزبانی استان برگزار شد.

نظری اضافه کرد: در زمان برگزاری این جشنواره فضای تئاتر گلستان قرآنی شد که عطر آن مشام هنرمندان را خوشبو و دل آنها را با کلام وحی مانوس کرد.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی گلستان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان خاطرنشان کرد: برای برگزاری این جشنواره تلاش‌های زیادی انجام شد.

وی توضیح داد: هنرمندان و دلسوختگان هنر نمایش به ویژه هنرمندان شرکت‌کننده از استان‌ها و هیئت داوران در بخش‌های مختلف زحمات زیادی برای برگزاری این جشنواره کشیدند.

تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر قرآنی در گلستان

وی ابراز امیدواری کرد که با موافقت معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه دائمی جشنواره ملی تئاتر قرآنی در گلستان تشکیل تا هر سال در ماه ربیع‌الاول، ماه ولادت پیام‌آور صلح و دوستی، در استان برگزار شود.

به گفته نظری، گلستان استعدادها و ظرفیت‌های قابل قبولی در عرصه هنرهای نمایشی داشته و استقرار این دبیرخانه در استان هم بیانگر این قابلیت‌ها و هم موجب شکوفایی تئاتر استان خواهد شد.    

لازم به ذکر است داوران نخستین جشنواره ملی تئاتر قرآنی برهان استاد علی نصیریان، حسین فرخی، هادی نامور و شهرام نوشیر بودند و 10 اثر از گلستان، همدان، اردبیل، مازندران، یزد، کرمانشاه و گیلان از مجموع 180 متن ارسالی به دبیرخانه جشنواره با یکدیگر رقابت کردند.

انتهای پیام/2307/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول