اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

زندانیان موفق در امور قرآنی مشمول تخفیف در مجازات می‌شوند

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: زندانیانی که در کارهای فرهنگی و قرآنی مؤثر باشند، در مجازات آنان تخفیفاتی لحاظ خواهد شد تا سبب افزایش انگیزه در دیگر زندانیان شود.

زندانیان موفق در امور قرآنی مشمول تخفیف در مجازات می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌ الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی در مراسم بهره‌برداری از آشپزخانه مکانیزه و مجتمع حرفه‌آموزی زندان مرکزی استان قزوین اظهار داشت: خوشبختانه فعالیت‌های بسیار خوبی در سال‌های اخیر با مدیریت و همکاری مناسب مجموعه کارکنان زندان‌ها در زندان‌های استان قزوین صورت گرفته که قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های خوبی در زندان مرکزی قزوین صورت گرفته است که از جلوه‌های خوب زندان به شمار می‌رود و موجب سرگرمی و اشتغال اکثر مددجویان در کلاس‌های مختلف شده است.

به گفته این مقام، مسئول چنین اقداماتی می‌تواند برای دوران پس از آزادی زندانیان نیز بسیار مفید باشد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه تعدادی از زندانیان زندان مرکزی استان موفق به حفظ بیش از هشت جزء از قرآن کریم در مدت کمتر از 9 ماه شده‌اند، عنوان کرد: اینکه تعدادی از زندانیان موفق شده‌اند در زمانی کمتر از 9 ماه بیش از هشت جز از قرآن کریم را حفظ کنند، کار ارزشمندی است که برای تشویق آنان تخفیفاتی در مجازات آن‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

صادقی‌نیارکی افزود: در این راستا امروز دستور داده شده تا به کسانی که در فعالیت‌های فرهنگی مؤثر هستند، کمک و مساعدت شود تا انگیزه مشارکت در کارهای فرهنگی در افراد دیگر نیز افزایش یابد.

وی در خصوص اشتغال‌زایی مددجویان گفت: نسبت به گذشته کارهای خوبی در زمینه اشتغال‌زایی مددجویان قزوین انجام شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم که باید با همکاری بنیاد تعاون زندانیان کشور در استان قزوین از ظرفیت‌های موجود به صورت بهینه استفاده شود.

این مقام مسئول بیان کرد : بنیاد تعاون باید فعالیت خود را به حدی توسعه دهد تا بتواند بیش از 80 درصد از مددجویان را تحت پوشش قرار دهد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص قابلیت افزایش توان تولیدی و فعالیت‌های اقتصادی عنوان کرد: وجود نیروی انسانی و موقعیت منطقه می‌تواند با کمک بنیاد تعاون ظرفیت زیادی را برای کارهای اقتصادی سودآور و تأمین منفعت مددجویان ایجاد کند و نقش مهمی در افزایش درآمد خانواده زندانیان نیز داشته باشد.

انتهای پیام/77001/ت30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول