اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابلکنار:

مهجوریت در عمل به قرآن مشکل جوامع کنونی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابلکنار با اشاره به اینکه منشأ انقلاب اسلامی از قرآن است، گفت: مشکل جوامع کنونی مهجوریت در عمل به قرآن است.

مهجوریت در عمل به قرآن مشکل جوامع کنونی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام عباس بابائیان عصر امروز در محفل انسی با قرآن‌کریم ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در مصلی نماز جمعه بابلکنار اظهار داشت: اگر کسی در جوانی قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون وی آمیخته شده و وی را در برابر ظلم و ستم مصون نگه می‌دارد.

وی با اشاره به اینکه قرآن در جامعه ما مهجور است، افزود: با توجه به اینکه بارها در آیات متعدد قرآن نسبت به تلاوت قرآن تاکید شده است اما متاسفانه تلاوت قرآن در جامعه ما مهجور است و چندان به تلاوت آیات نورانی قرآن توجه نمی‌شود.

بابائیان عدم توجه به آداب قرائت قرآن را از دلایل دیگر مهجوریت قرآن برشمرد و بیان داشت: مسابقات قرآنی باید برای رفع مهجوریت تلاوت و آداب تلاوت قرآن کریم باشد.

امام جمعه بابلکنار عدم توجه به استماع قرآن، حفظ قرآن، تدبر و اندیشه قرآن، فهم و تفسیر قرآن و عمل به قرآن را از دیگر دلایل مهجوریت قرآن برشمرد و افزود: آشنایی با آیات قرآن و حفظ قرآن انسان را از منکرات، فحشا و زشتی‌ها نجات می‌دهد و اگر جامعه‌ای به قرآن و آیات و روایات آن عمل کند در آن جامعه بزهکاری نخواهیم داشت چرا که زمانی که قرآن وارد قلب انسان شود به انسان مصونیت می‌دهد.

بابائیان با بیان اینکه مسابقات قرآنی باید با هدف رفع مهجوریت قرآن در جامعه برگزار شود، تصریح کرد: انقلاب اسلامی منشأ قرآنی دارد و استقرار نظام اسلامی با بهره‌گیری از فرهنگ غنی قرآن در جامعه انجام شد.

وی از تلاش و حمایت شهردار مرزیکلا برای برگزاری محفل انسی با قرآن کریم برای رفع مهجوریت قرآن تقدیر کرد.

انتهای‌پیام/86009/ق30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول