اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری همایش بزرگ قرآنی

1000 دانش‌آموز دهدشتی حافظ قرآن تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: شامگاه یکشنبه با برگزاری همایش بزرگ قرآنی از هزار و 103 دانش‌آموز و فرهنگی حافظ قرآن طرح ملی نور در دهدشت تجلیل شد.

1000 دانش‌آموز دهدشتی حافظ قرآن تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، شامگاه یکشنبه با برگزاری همایش بزرگ قرآنی از هزار و 103 دانش‌آموز و فرهنگی حافظ قرآن طرح ملی نور در دهدشت تجلیل شد.

در این آیین که با حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان حافظ قرآن شرکت‌کننده در طرح ملی حفظ قرآن (طرح نور) و مسئولان استانی و شهرستانی شرکت داشتند. 

رئیس آموزش و پرورش دهدشت گفت: از پنج هزار و 48 نفر شرکت‌کننده در سه دوره تحصیلی و فرهنگیان هزار و 103 نفر از نیم جزء قران کریم را حفظ کردند.

 فریدون فاطمی‌زاده افزود: در سال جدید نیز شش هزار و 672 دانش‌آموز و فرهنگی در این طرح شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 34 درصد دانش‌آموزان و فرهنگیان این استان شامل 45 هزار و 598 نفر در این طرح شرکت کردند و 14 هزار و 988 نفر موفق شدند که از نخستین گروه آن‌ها در دهدشت تجلیل شد.

حجت‌الاسلام مصطفی شجاعیان با اشاره به این‌که میزان مشارکت دانش‌آموزان و فرهنگیان دهدشت رتبه دوم استان را دارد، گفت: تاکنون 48 هزار و 766 نفر در این طرح که تا اسفندماه نام‌نویسی در آن ادامه دارد، ثبت‌نام کرده‌اند.

امام جمعه دهدشت در این مراسم گفت: بزرگترین افتخار کسانی که با قرآن مأنوس می‌شوند این است که فکر، هستی و وجودش برکت بخش و روحش نورانی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: تفکر قرآنی و توحیدی باعث گرایش انسان بسوی قرآن می‌شود و کلام خدا حافظ کسانی است که قرآن را حفظ می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که تربیت قرآنی یک ضرورت است گفت: آموزش و پرورش با اجرای طرح‌های قرانی تأثیر اساسی در پرورش تفکر و روحیه قرآنی ایجاد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: امروز در پی مطالبه مقام معظم رهبری جامعه ما رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته است.

پرویز طاهری گفت: کسی که عمل توحیدی داشته باشد از طاغوت اجتناب دارد و نور قرآن در دنیا و آخرت بر حافظ قرآن می‌تابد.

وی گفت: دهه فجر مولود فرهنگ قرآنی است و انقلاب اسلامی ما مدیون عمل به این فرهنگ خدایی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد: با نور قرآن در مسیر قرار بگیریم که مقدمات ظهور امام عصر را فراهم شود. 

وی گفت: کسب رتبه‌های برتر قرآنی در سطح ملی در سال گذشته از نتایج افزایش روح و باور قرآنی در مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/82009/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول