اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رودبار:

مردم به برکت انقلاب اسلامی در امور کشور نقش ایفا می‌کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رودبار گفت: به برکت انقلاب اسلامی کشورمان توانسته حکومتی بر پایه اسلام و قرآن تشکیل دهد که تمام مردم می‌توانند در امور مهم کشور نقش داشته باشند.

مردم به برکت انقلاب اسلامی در امور کشور نقش ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، حجت‌الاسلام عباس گروهی در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رودبار ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدای سبحان انسان‌ها را اجتماعی خلق کرده است و باید همه در کنار هم زندگی کنیم و برای اینکه زندگی خوبی داشته باشیم ناگزیر هستیم که با یکدیگر معاشرت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نکته‌ای که مهم است چگونگی معاشرت است، افزود: حضرت علی (ع) در خطبه دهم نهج البلاغه فرمودند آن گونه معاشرت کنید که اگر مردید و از دنیا رفتید، مردم برایتان گریه کنند و اشک بریزند و فراق شما برای مردم دردآور و موجب حزن باشد، اگر زنده ماندید مردم با ذوق و علاقه به طرف شما بیایند، گروهی بیان داشتند که اگر این حکمت مهم را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم زندگی شیرین و لذت بخش می‌شود و ما باید در زندگی و معاشرت‌هایمان به اولیای الهی و معصومین اقتدا کنیم.

گروهی تصریح کرد: این چنین می‌شود که وقتی پس از سال‌ها وقتی نام پیامبران و امامان و دیگر ائمه را می‌بریم، مردم متاثر می‌شوند و اشک می‌ریزند، خداوند در قرآن کریم فرموده است اگر کسی ایمان و عمل صالح داشته باشد، این دو موجب می‌شود که او عزیز و محبوب بشریت شود و لذا اولیای الهی چون زندگی آن‌ها به جز عبادت و خدمت به خلق چیزی دیگر نبوده است، آن‌ها را بین مردم محبوب‌القلوب کرده است.

وی در ادامه با توجه به ایام‌الله دهه فجر خاطرنشان کرد: 12 بهمن یادآور ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور است و آن روز در واقع نور آمد و به تعبیر قرآن حق آمد و نتیجه‌اش این شد که ایران اسلامی و جهان را نورانی کرد.

وی با بیان اینکه این انقلاب باشکوه برای کشورمان دارای دستاوردهای مهمی مانند استقلال سیاسی، آزادی و جمهوری اسلامی به ارمغان آورده است، ابراز داشت: قبل از انقلاب اسلامی به طور صد در صد و مطلق وابسته به بیگانگان بودیم و آن‌ها هر چه را که دیکته می‌کردند، نوکرانشان در ایران باید اجرا می‌کردند و هیچ اراده و استقلالی نداشتند و در واقع مدیریت ایران توسط خارجی‌ها صورت می‌گرفت و به برکت انقلاب اسلامی وابستگی به طور کامل از بین رفت.

امام جمعه رودبار اظهار داشت: ملتی که از نظر استقلال سیاسی مستقل شد، می‌تواند استقلال اقتصادی، نظامی و فرهنگی داشته باشد و اگر بخواهیم مفهوم آزادی را به معنای واقعی آن درک کنیم، باید دوران ستم‌شاهی را بررسی کنیم، جو آن زمان در خفقان و اختناق بود و اگر صدایی از کسی بلند می‌شد، فورا او را بازداشت و شکنجه می‌کردند و آن‌هایی که اعتراض‌شان قابل قبول نبود، به شهادت ‌می‌رسانند.

وی افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی مردم آزاد سخن می‌گویند، آزاد می‌نویسند و معترضان خیلی راحت حرف خود را بیان می‌کنند و در مورد جمهوری اسلامی اگر تاریخ را بررسی کنیم، به جز مقطع کوتاهی در زمان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) حکومتی وجود نداشته که پایه آن بر اساس اسلام باشد که به برکت انقلاب اسلامی کشورمان توانسته حکومتی بر پایه اسلام و قرآن و جمهوری تشکیل دهند که تمام مردم می‌توانند در امر مهم کشور نقش داشته باشند.

انتهای پیام/2655/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول