اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

قرآن عامل انقلاب در جوامع بشری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه جیرفت گفت: انقلاب به معنای دگر شدن و تغییر ماهوی است که جامعه را متحول و ماهیت آن را تغییر می‌دهد و قرآن نیز عامل انقلاب در جوامع بشری است که ماهیت‌ها را در این انقلاب تغییر می‌دهد.

قرآن عامل انقلاب در جوامع بشری است

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در آیین نواختن زنگ انقلاب در این شهرستان اظهار داشت: بسیاری از نویسندگان و صاحب‌نظران لغت در معنا کردن انقلاب دچار اشتباه شدند و انقلاب را به عنوان دگرگون شدن، معنی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه انقلاب به معنای تغییر وضع نیست، افزود: با توجه به اینکه در تغییر وضع ماهیت باقی می‌ماند، انقلاب به معنای دگر شدن و تغییر ماهوی است که جامعه را متحول و ماهیت آن‌ را تغییر می‌دهد و قرآن نیز عامل انقلاب در جوامع بشری است که ماهیت‌ها را در این انقلاب‌ها تغییر می‌دهد.

عسکری تصریح کرد: دگر شدن، در فرد توبه‌کننده از گناه نیز اتفاق می‌افتد و او دیگر انسان سابق نیست، با رخ دادن یک انقلاب جامعه‌ای ایجاد می‌شود که ایده‌ها و ارزش‌های حاکم بر مردم را نیز عوض می‌کند.

وی با بیان اینکه با انقلاب ارزش‌های الهی و قرآنی در جامعه جایگزین می‌شود، افزود: در دیدگاه رژیم شاهنشاهی زن خوب زن فریبا بود و بر همین اساس در آن دوران کشف حجاب صورت گرفت، اما ارزش‌های انقلاب اسلامی وجود زن را در جامعه تأثیر‌گذار می‌داند.

امام جمعه جیرفت گفت: با انقلاب اسلامی ایران ملت به جای وابستگی باید به خودکفایی برسد، این معنای الهی انقلاب است، انقلابی که قرآن برای ما ترسیم کرده است.

به گزارش فارس، این آیین با حضور  امام جمعه جیرفت، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رؤسای اداره‌ها و مسئولان محلی برگزار شد.

انتهای پیام/80002/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول