اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با دهه فجر

نمایشگاه سازه‌های دستی دانش‌آموزان الوندی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه سازه‌های دستی دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و هنرستان‌های پسرانه و دخترانه الوند در کانون شهید مطهری این شهر افتتاح شد.

نمایشگاه سازه‌های دستی دانش‌آموزان الوندی افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز استان قزوین، نمایشگاه سازه‌های دستی دانش‌آموزان دبیرستان‌ها و هنرستان‌های پسرانه و دخترانه الوند در کانون شهید مطهری این شهر با حضور مسئولان شهرستان البرز افتتاح شد.

این نمایشگاه به مدت 10 روز در ایام دهه فجر دایر بوده و علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در این نمایشگاه که در کانون شهید مطهری الوند برپا شده، از کارها و سازه‌های دستی دبیرستانی‌ها و هنرستانی‌های شهر الوند بازدید کنند.

گفتنی است این نمایشگاه شامل غرفه‌های مختلفی نظیر غرفه عفاف و حجاب، کتاب، نقاشی، سازه‌ها و تجهیزات الکترونیکی بوده و طی این 10 روز، تمام دانش‌آموزان مدارس شهر الوند به صورت گروهی میهمان این نمایشگاه خواهند بود.

غرفه «حجاب و عفاف» این نمایشگاه نیز دارای کتاب‌هایی در همین زمینه بوده و پوسترهایی تبلیغی با هدف ترویج حجاب و عفاف بر روی دیوارهای این غرفه نصب شده است.

پوسترها و سازه‌های دستی این غرفه بر این نکته اشاره دارد که بی‌حجابی معایب بسیاری داشته و فساد و ناهنجاری‌های اجتماعی از عواقب آن است.

نقاشی دانش‌آموزان دختر در یکی دیگر از غرفه‌های این نمایشگاه قابل مشاهده است که شامل تابلوهایی با موضوعات گوناگون است.

کتاب‌های موجود در این نمایشگاه در موضوعات گوناگون و مناسب برای رده‌های سنی مختلف بوده و به فراخور فروش آن ها، هر یک از تخفیف ویژه 20 تا 40 درصد برخوردار است.

در گوشه‌ای دیگر از این نمایشگاه، تجهیزات الکترونیکی و الکتریکی دانش‌آموزان هنرستان الکتریک شهر الوند را در معرض دید بازدید کنندگان قرار داد.

در این غرفه تجهیزاتی نظیر دوربین‌های مدار بسته و مدار اعلان حریق با حس‌گرهای مختلف دیده می‌شود و نیز آموزش‌های لازم در خصوص نحوه سیم‌پیچی به دانش‌آموزان داده می‌شود.

گفتنی است رشته الکترونیک در این هنرستانِ نوپا، یک سالِ تحصیلی است که راه افتاده است.

در غرفه ایثار؛ دانش‌آموزان هنرستان پسرانه ایثار نیز ساخته‌های دستی و ربات‌های مختلف خویش را به نمایش گذاشته‌اند و در کنار این تجهیزات، روحانی همراه این دانش‌آموزان با پخش اسلایدهایی در خصوص انواع جنگ و معرفی دوران مختلف استعمار، به دانش‌آموزان آگاهی بخشیده و به تشریح برخی از تبلیغات و انیمیشن‌های ساخته‌ شده ضد اسلام می‌پردازد.

دانش‌آموزان هنرستان فنی زکریای رازی نیز قطعات فرزکاری شده، سفال‌کاری‌ها و سرامیک‌های ساخته شده توسط خودشان را در معرض نمایش گذاشته‌اند که این سازه‌ها و ماکت‌های دستی بسیار قابل توجه بودند.

در غرفه حنانه؛ دختران دانش‌آموز کارها و آثار خویش را در قالب‌های آشپزی شاخه خانواده، خیاطی، لباس‌دوزی، عروسک‌سازی، معماری داخلی و طرح‌های گرافیک رایانه‌ای به نمایش گذاشته بودند.

لازم به ذکر است در این بازدید، حجت‌ الاسلام علی عادل‌پور امام جمعه شهر الوند، محمدحسین تقوی رئیس آموزش و پرورش شهرستان البرز، حجت ‌الاسلام علی مصائبی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز و محمدتقی صفری بخشدار مرکزی البرز حضور داشتند.

حجت ‌الاسلام علی عادل‌پور در حاشیه بازدید از این نمایشگاه عنوان کرد: سازه‌های دستی و کلیه کارهای صورت گرفته بایستی دارای پیام‌های مهمی نظیر تحکیم بنیان خانواده و اخلاق باشد.

انتهای پیام/77007/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول