اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

جمکران بهترین محل برای احداث نمایشگاه دائمی کتاب است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: بهترین محل برای احداث نمایشگاه دائمی کتاب استان قم جمکران است و تلاش می‌کنیم پیگیری این موضوع در دستور کار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد.

جمکران بهترین محل برای احداث نمایشگاه دائمی کتاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از ستاد خبری هشتمین نمایشگاه کتاب قم، مرتضی اسماعیلی‌طبا در حاشیه حضور آیت‌الله سعیدی امام جمعه قم در جمع دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب قم با اشاره به اینکه در حال حاضر 170 مطبوعه در قم فعال هستند گفت: فقط 10 درصد آن‌ها بومی و محلی بوده و 20 درصد این مطبوعات بین‌المللی و 70 درصد ملی هستند و نشریات تخصصی زیادی در استان قم به چاپ می‌رسند.

وی با اشاره به اینکه تلاش خواهیم کرد در اوایل سال 92 نمایشگاه ویژه‌ای در ارتباط با مطبوعات در قم برگزار کنیم تاکید کرد: برپایی نمایشگاه مطبوعات در کنار نمایشگاه کتاب بسیار قابل توجه بوده و اثرگذاری خوبی دارد ولی در محل فعلی که نمایشگاه کتاب برگزار شده است بیش از این ظرفیت نداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه از هزار و 200 ناشر فعال در قم فقط 200 ناشر در این نمایشگاه به ارائه آثار خود پرداخته‌اند ادامه داد: یکی از نیازهای اصلی قم به عنوان یک شهر فرهنگی احداث محل دائمی نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی است.

وی گفت: پیشنهاد کردیم در طرح حرم تا جمکران نسبت به احداث چنین نمایشگاهی اقدام شود که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و امیدواریم که شهرداری و دیگر نهادها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

اسماعیلی‌طبا ادامه داد: تلاش کرده‌ایم که اختصاص زمینی از سوی شهرداری برای احداث چنین نمایشگاهی در شورای برنامه‌ریزی استان در دستور کار قرار گیرد و این طرح می‌تواند در شورای فرهنگ عمومی نیز مطرح شده و به تصویب برسد.

وی در پایان از برگزاری نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه خبر داد و گفت: با وجود کمبود اعتبارات با عنایت ویژه وزیر ارشاد این نمایشگاه از هشتم تا 15 اسفند ماه در قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ر/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول