اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد:

نمایشگاه‌های اتومبیل‌های سنگین در جوار فرودگاه یزد استقرار می‌یابند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد از استقرار نمایشگاه‌های اتومبیل‌های سنگین در جوار فرودگاه یزد خبر داد.

نمایشگاه‌های اتومبیل‌های سنگین در جوار فرودگاه یزد استقرار می‌یابند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمود شاکرشمسی ظهر امروز در نشست مشترک معاون عمرانی استاندار یزد با 10 نفر از مدیران کل دستگاه‌های مرتبط با این حوزه و خبرنگاران اظهار داشت: انتقال کارگاه‌های مزاحم شهری همچنین انتقال نمایشگاه اتومبیل‌های سنگین در دستور کار امور شهری و شوراهای استانداری است و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

وی عنوان کرد: نمایشگاه اتومبیل‌های سنگین به حاشیه شهر و در مکانی در نزدیکی فرودگاه یزد منتقل می‌شود و برای کارگاه‌های مزاحم شهری نیز مکان‌یابی در حال انجام است.

شاکر شمسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره شهرهای استان یزد و فعالیت شهرداران در این مناطق اظهار داشت: هم‌اکنون 23 شهر استان یزد شهردار دارد که قدیمی‌ترین شهرداری مربوط به شهر یزد، تاسیس شده در سال 1309 و جدیدترین شهرداری مربوط به عقدا تاسیس شده در سال 1386 است.

وی عنوان کرد: پرجمعیت‌ترین شهر استان یزد، شهر یزد با 480 نفر جمعیت و کم جمعیت‌ترین شهر استان خضرآباد با کمتر از 200 نفر جمعیت است که شهردار این شهر از آن به عنوان کم جمعیت‌ترین شهر جهان اسلام یاد می‌کند.

شاکرشمسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 95 درصد شهرداران استان یزد دارای مدرک کارشناسی هستند و متوسط سن آنها نیز 35 سال است که این آمار نشانگر جوانگرایی شهرداری‌های استان یزد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از فعالیت 376 شورا در سطح استان یزد خبر داد و افزود: در اغلب مناطق شاهد تعامل بسیار خوب شهرداری‌ها و شوراهای شهر هستیم که امیدواریم این روند تاثیر بسزایی در پیشرفت شهرهای مختلف استان داشته باشد.

شاکرشمسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین سیاست ما در شهرداری‌ها، ایجاد درآمدهای پایدار است، افزود: برای اینکه شهرداران بتوانند کار اصولی انجام دهند، نیاز به درآمدهای پایدار دارند و این درآمدها در اغلب شهرهای استان یزد ایجاد نشده است.

وی یادآور شد: در این راستا ستاد سرمایه‌گذاری و مشارکت تشکیل شده و جلسات متعددی نیز برگزار شده و در حال حاضر 15 طرح آماده اجرا داریم که قرارداد آنها آماده انعقاد است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری یزد همچنین از قوت گرفتن برون‌سپاری فعالیت‌های دارای قابلیت در شهرداری‌های استان یزد خبر داد.

شاکرشمسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید شهرداری‌های استان بر موضوع IT عنوان کرد: این امر به طور جدی در حال شکل‌گیری است و درصدد هدایت همه امور شهرداری‌ها به سمت IT هستیم.

وی در این نشست همچنین بر تعامل خبرنگاران با دفتر امور شهری و شوراهای استانداری یزد تاکید کرد و افزود: مسائل مربوط به شهرها و شهرداری‌ها و شوراها از مهم‌ترین مواردی است که می‌تواند در توسعه یا عدم توسعه شهرها دخیل باشد.

در این نشست 10 تن از مدیران کل دستگاه‌های استان یزد در حوزه مدیریت معاونت عمرانی استانداری یزد به سئوالات خبرنگاران پاسخ دادند.

انتهای پیام/2464/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول